Hoofdklasser Halsteren effectiever dan Heerjansdam.

Halsteren 1

17 oktober 2017 20:00

Een aardige, nuttige oefenwedstrijd speelde Heerjansdam uit tegen Halsteren (Hoofdklasse zo.) en verloor, uiteindelijk, met 3-1. Ronald Ouwens scoorde al snel 0-1, na een goede aanval over rechts. Daarna drong de thuisclub Heerjansdam terug en nadat keeper Thijs Botterhuis al een keer de gelijkmaker voorkomen had, was hij in de24e minuut kansloos bij de afstandspegel van Jeroen Beerendonk: 1-1.

Daarna kregen beide ploegen wat kanen, voor Heerjansdam zag Paul Scheurwater zijn kopbal uit de hoek getikt worden door de doelman en aan de andere kant voorkwam keeper Botterhuis een achterstand met een prima redding en schoot de thuisclub tegen de paal, wat in de beginfase ook al een keer was gebeurd.

Snel na de rust kwam Halsteren toch op voorsprong na een geplaatste kopbal van Thomas van der Spek: 2-1. Daarna werden de Dammers sterker en Boy Stoops kon net niet de gelijkmaker scoren. Wat later kwamen ook Rob Plaizier, Ricardo v.d. Stoep en G.J. Plaizier in goede positie, echter zonder succes. Heerjansdam bleef zoeken naar de gelijkmaker, maar Boy Stoops en Rob Plaizier missen de scherpte om die binnen te schieten. En meestal scoort dan de tegenstander wel. Wat dan ook gebeurde, want in de 89e minuut bepaalde Sam v/d. Kreeke de einstand op 3-1.