Heerjansdam door in Districtsbeker.

SJO FC De Westhoek 1

Groep 1 D

19 december 2017 20:00

Heerjansdam door in Districtsbeker.

Heerjansdam speelde dinsdagavond de Districtsbekerwedstrijd (Zuid 1) uit tegen fusieclub FC de Westhoek (4e klas, Burgh-Haamstede). Dat was een wedstrijd in de 2e k.o. ronde en het scoreverloop was wat ‘merkwaardig’. Want na een 0-6 ruststand, was de eindstand 1-6.

Heerjansdam pakte vanaf de aftrap de zaken direct goed aan. Na zo’n ‘lange’ busreis wilde men er ook wat van maken. In de 4e minuut Boy Stoops al 0-1 en nog geen tien minuten later scoorde de pas vader geworden Gert Jan Plaizier 0-2. De thuisclub kreeg in de fase van de wedstrijd niet de tijd en gelegenheid om op adem te komen. In de 26e minuut rondde Lars Brinkman een pass van Jelmer Nugteren af, 0-3 en een minuut later waren de rollen omgedraaid en scoorde Nugteren 0-4.

Vijf minuten later was het al weer raak, toen Brinkman een pass van Mathijn Valster verzilverde: 0-5. Op slag van rust was Nugteren voor de tweede keer doeltreffend: 0-6. En dat was ook het laatste doeltreffende wapenfeit van Heerjansdam.

Na de rust had Heerjansdam weer veel balbezit, maar was het logischer wijs, minder scherp. De thuisclub kon daardoor tien minuten voor tijd wat terug doen, door een wat makkelijk gegeven strafschop achter keeper Yoël van Dalen te schieten: 1-6. De Dammers zijn met die overwinning geplaatst voor de volgende ronde. Die wedstrijd speelt Heerjansdam op de Molenwei (20 januari 2018) tegen Hoeven (3e klasse).

ASWH / Topzaalvoetbaltoernooi.

Donderdag 28 december speelt Heerjansdam in H I Ambacht weer mee om de Joop Valk-Cup. Er wordt in de Ridderhal gespeeld in twee poules van vier clubs. Heerjansdam speelt in poule A de volgende wedstrijden:

18.00 u.           Smitshoek       -           Heerjansdam.

19.00 u.           Heerjansdam  -           ASWH.

20.00 u.           Heerjansdam  -           VVGZ.