Knappe en verdiende overwinning Heerjansdam.

Nieuw Lekkerland 1

Mannen, 1, 1e klasse B

2 december 2017 14:30

Opstelling

Heerjansdam herstelde zich knap na de nederlaag (vorige wedstrijd 3-0 verlies bij Nieuwenhoorn) door op de Molenwei met 3-0 te winnen van Nieuw Lekkerland. Dik verdiend, daar was iedereen het wel over eens, al zei men bij de ‘Lekkerlanders’: wat als het in de tweede minuut 0-1 was geworden door Tonnie Stok? Die kreeg na een hoekschop (een paar met van de doellijn) net niet zijn voet tegen de bal.

Nieuw Lekkerland stribbelde daarna nog een tijdje tegen, voordat Heerjansdam langzaam het initiatief naar zich toe trok. Koen Botterhuis bracht in de 11e minuut Boy Stoops in stelling die uit de draai rakelings over het doel van keeper Edward de groot schoot. Ruim vijf minuten later schoot Jelmer Nugteren wel raak_ 1-0.

Die voorsprong deed Heerjansdam duidelijk goed en keeper de Groot moest op een gegeven moment in korte tijd Nugteren, Stoops en Ronald Ouwens van een doelpunt af houden. De druk van Heerjansdam bleef en weer moest de doelman Nugteren en Ouwens tot de orde roepen, na prima voorbereidend weer van eerst Paul Scheurwater en wat later Mike Sloof. De kansen ontstonden na een knap staaltje van uitstekend combinatievoetbal.

Na de rust trokken de Dammers die goede lijn door en al snel rondde Ouwens voorbereidend werk van Stoops en Mathijn Valster af: 2-0. Na ruim een uur spelen waren Valster (schoot vlak voor de Groot de bal naast) en Nugteren (miste een voorzet in kansrijke positie) bij een derde Heerjansdams doelpunt. Beiden lieten echter na de gasten de definitieve k.o. toe te dienen. Tien minuten later schoot voor Nieuw Lekkerland Martijn Groen(?) tegen de lat. In de slotfase viel eindelijk de beslissing, toen Stoops goed werk van o.a. Nugteren, fraai binnen schoot: 3-0.

Scheidsrechter Marees trok geel voor: Stoops, Scheurwater, Nugteren en Botterhuis (Heerjansdam) Bij Nieuw Lekkerland gingen Arslan, Munoz (?) en Groen op de bon. Scoreverloop: 1-0 (18) 2-0 (49) Ouwens, 3-0 (81) Stoops. Bijzonderheden: ook deze wedstrijd miste Heerjansdam-trainer Kok (ziekenhuis) en werd weer vervangen door Rijsdijk / Doornhein.