Heerjansdam moeizaam langs vv Hoeven.

Hoeven 1

20 januari 2018 14:30

Heerjansdam speelde om de Districtsbeker tegen vv Hoeven (3e klasse zo.)  en won met 3-0. Al ging dat niet vanzelf, want tot de 75e minuut was het maar 1-0, tegen een zich kranig en dapper verwerend vv Hoeven. Dat in delen van de wedstrijd zelfs gelijkwaardig was aan Heerjansdam.

De wedstrijd werd op het kunstgrasveld van RVVH in Ridderkerk (een mooi gebaar van die club) gespeeld omdat het veld op sportpark de Molenwei in Heerjansdam er slecht bij lag en er bovendien een defect was aan de douches.

Heerjansdam begon wel enthousiast aan de wedstrijd en in de 18e minuut leek Mathijn Valster (na een prachtige dieptepass van Koen Botterhuis) te gaan scoren. In goede positie schoot hij slap in de handen van keeper Bart de Bont. Direct daarna werd een buitenspelgoal van vv Hoeven afgekeurd. Aan de andere kant zag Valster zijn inzet door een verdediger van de doellijn getrapt worden. Hoeven liet zich daarna weer zien met een schot tegen de paal en een ’knalharde’ vrije trap van Patrick Suijkerbuijk, die maar net naast het doel van keeper Sander Schreuder ging. In de 35e minuut werd het 1-0 door Ricardo van der Stoep, die prima voorbereidend werk van Gert Jan Plaizier / Mathijn Valster beheerst afwerkte.

Ook na de rust bleef Hoeven (met veel supporters naar Ridderkerk gekomen) van zich afbijten en was soms dreigend. Al vloeiden de krachten wel langzaam weg. Een klein kwartier voor tijd werd het 2-0. Na een aanval over veel schijven bediende Rob Plaizier zijn broer Gert Jan die droog raak schoot. Kort daarna gevolgd door de 3-0 van Ronald Ouwens, die een handvol minuten later een strafschop gestopt zag worden door doelman de Bont. Vlak voor tijd kreeg Cyriel v/d. Veen nog de kans de stand een dragelijker aanzien te geven, maar daar werkte keeper Schreuder niet aan mee.

Scoreverloop: 1-0 (35) van der Stoep, 2-0 (78) G.J. Plaizier, 3-0 (81) Ouwens.