Heerjansdam verdienstelijk 3e in Topzaalvoetbaltoernooi.

Topzaalvoetbaltoernooi 1

28 december 2017 19:00

Donderdagavond (28 december) speelde Heerjansdam in H.I. Ambacht weer mee om de Joop Valk-Cup en werd knap derde. In het drukbezochte zaalvoetbaltoernooi, waar acht clubs (twee poules van 4 clubs) aan meededen, speelde Heerjansdam de volgende wedstrijden:

1e poulewedstrijd: Smitshoek – Heerjansdam 1-2.

Heerjansdam werkte een 1-0 achterstand weg door twee goals van Paul Scheurwater.

2e poulewedstrijd: ASWH – Heerjansdam 2-2.

Ook in deze wedstrijd kwam Heerjansdam achter, maar Mike Sloof en weer Paul Scheurwater schoten hun team op voorsprong. Een ongelukkig e.d. van Ricardo van der Stoep bracht beide ploegen op gelijke hoogte.

3e poulewedstrijd: Heerjansdam – VVGZ 4-5.

VVGZ kwam al snel op een 0-2 voorsprong toen Jeroen de Vries de aansluitingstreffer scoorde: 1-2. Daarna ontstond een levendige en spannende wedstrijd, 1-3 VVGZ, 2-3 Mike Sloof, 2-4 VVGZ, 3-4 Koen Botterhuis, 3-5 VVGZ en 4-5 door Louis Salacroup.

De eerste twee van de poule plaatsten zich voor de kruisfinales, Poule A: 1e VVGZ, 2e Heerjansdam.

Poule B: 1e Barendrecht, 2e Pelikaan.

Kruisfinale 1: VVGZ – Pelikaan 0-1.

Kruisfinale 2: Heerjansdam – Barendrecht 2-7.

Heerjansdam kreeg een lesje in effectiviteit, want Barendrecht strafte bijna alle fouten af. Voor Heerjansdam scoorden Paul Scheurwater en Louis Salacroup.

3e / 4e plaats: Heerjansdam – VVGZ 2-2 (H.j.dam w.n.s.).

Heerjansdam werkte knap een 0-2 achterstand weg door Paul Scheurwater en Louis Salacroup. Dus moesten (drie) strafschoppen de beslissing brengen. Heerjansdam scoorde ze alle drie en keeper Thijs Botterhuis (goed op dreef) stopte er één van VVGZ, dus werden de Dammers knap derde.

5e / 6e plaats: Smitshoek – IFC 1-1 (gedeelde 5e plaats voor beiden).

7e / 8e plaats: ASWH – Papendrecht 8-1.

Finale: Barendrecht – Pelikaan 4-1.

Voor Heerjansdam kwamen de volgende spelers in actie: Thijs Botterhuis, Koen Botterhuis, Mike Sloof, Ricardo van der Stoep, Claudio Barros, Louis Salacroup, Jeroen de Vries en Paul Scheurwater.