Heerjansdam goed op dreef in Spanje.

SVBO 1

13 januari 2018 11:00

Heerjansdam speelde, tijdens het trainingskamp in Marbella, zaterdag een oefenwedstrijd tegen SVBO ( 1e klasse zondag uit Emmen) en won in Zuid-Spanje knap met 4-2 (na een 0-2 ruststand).

De ploeg uit Drenthe startte sterk en kwam in de eerste minuut door een benutte penalty ai op een 0-1 voorsprong en ruim een kwartier later werd het 0-2. Het duurde dus even voor de Dammers ‘het goede gevoel’ te pakken hadden en dat kwam er ook, zonder voor de rust tot scoren te komen.

Na de rust liep dat allemaal beter, Rob Plaizier zorgde vrij snel voor de 1-2 en na een uur spelen benutte Ronald Ouwens beheerst een strafschop: 2-2. De ploeg van trainer Patrick Kok was daar niet tevreden mee, want Lois Salacroup scoorde een kwartier voor tijd voor 3-2 en vijf minuten later bepaalde Boy Stoops de eindstand op 4-2. Ondanks dat het maar een oefenwedstrijd was, levert zo’n overwinning toch een goed gevoel op dus gingen de spelers en begeleiding later die dag met een goed humeur naar de oefenwedstrijd Feyenoord-FC Luzern (2-1) kijken, want die wedstrijd werd ook in Marbella gespeeld.