Fantasieloos Heerjansdam niet langs Drechtstreek

Drechtstreek 1

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse C

1 maart 2014

Een stuurloos Heerjansdam kon zaterdag de inhaalwedstrijd, bij en tegen Drechtstreek, niet winnen (0-0) Dat was op zijn zachtst gezegd uiterst teleurstellend. En het was aan keeper Frank v/d Pol te danken dat de thuisclub in de blessuretijd nog de volle winst kon pakken.

Het verhaal van de eerste helft kan kort zijn. In de zesde minuut had Andro France de 0-1 moeten scoren toen Gelli Koy (die misschien wel zelf had moeten schieten) de bal breed gaf op de even later geblesseerd uitgevallen rechterspits. Nu ging de bal naast het doel van keeper Timo Epping. Aan de andere kant kreeg Drechtstreek, op slag van rust pas, een kop kans via Christiaan Koremans, die de juiste richting miste.

Heerjansdam had dan wel meer balbezit gehad tegen een inzakkende thuisclub, maar deed daar als zo veel keer dit seizoen, heel weinig mee. Na de rust eenzelfde spelbeeld tegen een ‘bikkelend’ Drechtsreek, waar de Dammers grote moeite mee hadden. De beste kans kreeg Ghalid Cherrou diep in de tweede helft. In goede positie voor het doel miste hij de juiste richting. Wat later vergat scheidsrechter Collé gemakshalve de bal op de penaltystip te leggen, na een overtreding op Boy Stoops, net binnen het strafschopgebied.

Het bleef wel oppassen voor de counters van Drechtstreek, meestal ingeleid of door de andere spelers gezochte gebroeders Koremans (Remco en Christiaan) En die waren in blessuretijd dichtbij (waarschijnlijk) het winnende doelpunt. Heerjansdam had op dat moment alles achter zich gelaten om alsnog de winst te pakken en trok met veel spelers ten aanval.

Centrale verdediger Johan Versluis kwam helemaal niet meer terug bij balverlies en de ander verdedigers waren te laat terug in positie. Dus stond de jonge verdediger David van der Linden moederziel alleen nog achter. Hij en v/d Pol zagen in de derde minuut van de blessuretijd de ‘Koremannetjes’ op zich afkomen en Remco leek te gaan scoren, v/d Pol wilde niet mee werken en redde knap.

Twee minuten later eenzelfde situatie en nu hield de doelman Justin Blauw knap van een doelpunt, door met de vingertoppen de bal uit het doel te tikken. En of dat allemaal nog niet genoeg was liep Koy wegens commentaar op de leiding in korte tijd tegen zijn twee gele kaarten op (dus rood)

Al met al een treurige middag voor Heerjansdam daar in Papendrecht.

Scheidsrechter: R. Collé uit Leerdam trok geel voor C. Koremans (Drechtstreek) Ramos (Heerjansdam) en rood (2x geel) voor Koy (Heerjansdam)

Twee uitwedstrijden in vier dagen
Zaterdag speelt Heerjansdam uit tegen Alblasserdam om 14.30 u. en dinsdag 11 maart voor de KNVB-beker uit tegen Pelikaan om 20.00 u.