Heerjansdam zakt steeds verder weg

Alblasserdam 1

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse C

8 maart 2014

Heerjansdam, hoopvol begonnen aan het seizoen, zakt steeds verder weg in de 1e klasse C. Zaterdag werd er bij Alblasserdam met 1-0 verloren. Die achterstand liep het net voor de rust op en de ploeg van trainer Miquel van de Dungen had niet de macht en de kracht omdat na de rust nog recht te zetten.

Het eerste kansjes van de wedstrijd was voor Chalid Cherrou, die maar rakelings naast de kruising van het doel van Sander Scheurwater schoot. Daarna probeerde de thuisclub Heerjansdam onder druk te zetten. Keeper Frank v/d Pol en Heerjansdam hadden halverwege de eerste helft geluk dat Ralph Hofwegen (na een hoekschop) de bal tegen de paal knalde.

De rust leek zonder doelpunten afgesloten te gaan worden, toen Mo Zenzen in de blessuretijd Leroy Naaktgeboren licht aantikte in het strafschopgebied. Scheidsrechter Wattel floot voor een penalty, die Sonny Schouten koel benutte: 1-0.

Na de rust ging bij Heerjansdam het tempo omhoog en werd de thuisclub wat meer op eigen helft teruggedrongen. Alblasserdam vond het wel best en kreeg een paar  goede kansen in de tegenaanval. Het is dat die slecht uitgespeeld werden of v/d Pol dwars lag, want het had zomaar 2 of 3-0 kunnen worden.

Heerjansdam speelde in die fase ‘alles of niets’ met alle risico’s van dien. Een echte aanvallende vuist kon er niet gemaakt worden. Alleen wat kleine kansjes, verdwaalde schoten en verder hield de ploeg van trainer Fop Gouman ‘opruiming’ als het moeilijk werd. Niets geen opbouw meer en met veel strijd de punten in eigen huis houden. Wat dus zonder veel problemen lukte.

Scheidsrechter Wattel uit Serooskerke trok geel voor Zenzen, Schot en van der Linden (Heerjansdam)

Scoreverloop:
1-0 (45) Schouten, pen.

Bijzonderheden: Heerjansdam miste de geschorsten L. Ramos en G. Koy. Geblesseerd waren , A. Fanca en J. Versluis. N. v/d Ent was lang geblesseerd (sinds 12 oktober 2013) en startte direct in de basis. Rob Plaizier maakte als invaller zijn debuut in Heerjansdam 1.

Thuis tegen De Zwerver. Zaterdag speelt Heerjansdam thuis tegen De Zwerver, aanvang 14.30 u.