Heerjansdam klopt Rijsoord in laatste minuut

Rijsoord 1

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse C

5 april 2014

Als je een niet al te beste wedstrijd toch nog wint, kan je wel tevreden zijn. Dat was Heerjansdam-trainer Miguel van den Dungen dan ook, na de moeizame 1-0 overwinning op Rijsoord. Dat doelpunt viel pas een minuut voor tijd en op basis van de 2e helft (gezien de wat beter kansen) ook wel verdiend.

Het verhaal van de 1e helft is snel verteld. Beide ploegen kregen wat halve kansjes en daar bleef het wel bij. Zo schoot Sander Barragan voorlangs het doel van keeper Frank v/d Pol en aan de andere kant kwamen voor de thuisclub Ebu Öztürk en Galid Cherrou in goede positie voor het doel van keeper Michael Bekkers, maar hadden uiteindelijk te veel tijd nodig om gevaarlijk te worden.

Na de rust werd het iets beter en zette Heerjansdam wat meer druk. David van der Linden had pech met een steenharde kopbal, na een hoekschop van Cherrou. Met geluk hield Bekkers de bal, met behulp van de lat, uit het doel. Aan de andere kant schoot Barragan rakelings langs het doel van v/d Pol. Heerjansdam speelde na de rust wat verder van het eigen doel, maar moest alert blijven op de tegenstoten van Rijsoord. Uit een van zo’n gevaarlijke aanval schoot Dana Brard hard naast.

Voor Heerjansdam kreeg Rachid Zenzen een veel betere kans, misschien wel de grootste van de wedstrijd. Na een schitterende aanval (door hem zelf opgezet) gaf Gelli Koy de bal aan de linksachter mee en de weg lag open richting Bekkers. Die redde echter fraai. Ook Koy was tien minuten voor tijd behoorlijk dicht bij een doelpunt. Na veel gerommel in het strafschopgebied produceerde hij (half vallend) een rollertje dat simpel door Bekkers opgepakt kon worden.

De tijd ging dringen, want wil Heerjansdam nog aanspraak maken op een hoge klassering (3e) wat een vervangende periodetitel oplevert, moest er toch wel gewonnen worden. En dat gebeurde ook. De klok stond op 89 minuten toen Cherrou aan de zijkant van het strafschopgebied een vrije trap mocht nemen. Hij plaatste de bal precies op het hoofd van de lange Koy, die bij de 2e paal raak kopte: 1-0. Een mooi moment om te scoren, omdat Rijsoord daarna de tijd niet meer had om nog wat terug te doen.

Scheidsrechter Daems uit Gilze trok geel voor N. v/d Ent en R. Zenzen (Heerjansdam)

Scoreverloop:
1-0 (89) Koy.