Heerjansdam loopt schade op bij VVGZ

VVGZ 1

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse C

12 april 2014

Heerjansdam liep zaterdag behoorlijke schade op tegen VVGZ. Behalve het puntenverlies (1-1) moet het waarschijnlijk Soufiane Aouragh (rode kaart) een aantal wedstrijden missen wegens een schorsing. Leon Ramos en Gelli Koy liepen tegen een fatale gele kaart op en hun wacht ook een wedstrijd schorsing.

De eerste kans was voor Heerjansdam, Aouragh schoot na een prima actie gevaarlijk in en keeper Gerard v/d Borst werkte de bal met moeite uit het doel ten koste van een hoekschop. Die werd genomen door Galid Cherrou en door David van der Linden weer voor het doel gekopt. De lange Koy kopte daarna over het doel.

Snel daarna scoorde VVGZ. De opkomende verdediger Darlison Gerardus werd vrijgespeeld en scoorde, vrij voor keeper Frank v/d Pol gekomen: 1-0. Heerjansdam zocht direct daarna weer de aanval en Ebu Öztürk had net te veel tijd nodig om v/d. Borst te passeren. De doelman werd wat later nog getest door een harde vrije trap van Johan Versluis, zag daarna nog een vrije trap van weer Versluis via de muur naast gaan en moest nog een inzet van Koy uit de bovenhoek tikken.

De grootste kans van de wedstrijd kreeg Öztürk direct na de rust. Hij was v/d. Borst al gepasseerd en hoefde de bal met links maar in het doel te schieten. Öztürk liep echter te ver door, kwam naast het doel terecht en weg was de scoringskans. Hij kon nog wel de bal terug trekken op Cherrou, die in de korte hoek v/d Borst met de voet zag redden.

Dat was een goede fase van Heerjansdam, dat even later op gelijke hoogte kwam. Na een aanval, die via John Schot en Cherrou bij de opgekomen Gert Jan Plaizier belandde scoorde de verdediger beheerst de gelijkmaker: 1-1. Daarna kon het alle kanten op. Koy kopte na een voorzet van Schot net voorlangs het doel en voor de thuisclub schoot Aron de Keyzer net naast het doel van v/d. Pol.

Heerjansdam leek een lastige slotfase tegemoet te gaan toen Aouragh (ruim tien minuten voor tijd) rood kreeg. Hij forceerde een hoekschop, die hij niet kreeg van scheidsrechter de Hennepe. Tot ergernis van de aanvaller, die daarna de arbiter beledigde en vervolgens vroegtijdig kon gaan douchen. VVGZ was daarna nog een paar keer dreigend maar daar bleef het bij. Met voor Heerjansdam dus een vervelende wedstrijd, met een nare bij smaak.

Scheidsrechter de Hennepe trok rood voor Aouragh, geel voor Koy en Ramos (Heerjansdam)

Scoreverloop:
1-0 (12) Gerardus,