Dapper Heerjansdam verliest van Sliedrecht

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse C

19 april 2014 14:30

Annegarn, B.R.

Uiterst sneu verloor Heerjansdam zaterdag op de Molenwei van Sliedrecht: 1-2. Een behoorlijk ‘gekortwiekte’ thuisclub vocht voor wat het waard was, kwam ook op voorsprong en kreeg voor en na de rust een doelpunt tegen waar een luchtje aan zat. Zeker het 2e doelpunt had nooit goedgekeurd mogen worden door invaller-scheidsrechter Cees Brouwer. Die John Schot een kwartier voor tijd zijn tweede gele kaart (dus rood) gaf. En die kaart werd de middenvelder min of meer ‘aangesmeerd’

Sliedrecht begon sterk en had binnen twee minuten spelen al op voorsprong kunnen staan. Keeper Frank v/d Pol haalde in de 1e minuut knap een vrije trap van Luciano van Harlingen uit het doel en de daarop volgende hoekschop werd door Joey Rijsdijk steenhard ingekopt. Galid Cherrou kopte op een fantastische manier die inzet uit de doelmond. Vijf minuten later kwam Heerjansdam op voorsprong, na een fraaie aanval. Johan Versluis opende op Rachid Zenzen die op links doorging. De scherpe voorzet werd door keeper Stefan Lobbezoo weggetikt en de bal belandde bij Gert Jan Plaizier, die daarna hard uithaalde: 1-0.

Heerjansdam kreeg daarna meer controle over de wedstrijd en de gelijkmaker (na een half uur spelen) kwam dan ook uit de lucht vallen. Sliedrecht zette op links een aanval op (wel of niet buitenspel) waar voor gevlagd werd. Brouwer liet doorspelen en in het daarop volgende duel tussen van Harlingen en Ridvan Celebi kreeg de laatste de bal tegen zijn hand in het strafschopgebied. De strafschop werd door Stefan van Dam beheerst benut: 1-1.

Daarna verzuimde Heerjansdam tot drie keer toe op voorsprong te komen. Mike Sloof (net ingevallen) kopte uit een lastige hoek (vrije trap Rachid Zenzen) hard tegen Lobbezoo op, Plaizier stuitte ook al op de doelman, na een steekbal van Jelmer Nugteren en moest daarna  nog een kopbal van Plaizier over het doel tikken (merkwaardig genoeg leverde dat geen hoekschop op) Op slag van rust moest aan de andere kant v/d. Pol nog redden toen Rijsdijk fraai inkopte.

Direct na de rust waren voor Heerjansdam Rachid Zenzen (schot rakelings naast) en Versluis (schot over) dreigend, maar scoorde Sliedrecht. Rachid Zenzen zette op links een aanval op en schoot tegen de hand van Timon Rosenbrand? op. Een vrije trap voor de thuisclub leek logisch, maar Brouwer liet doorspelen en tot verbijstering van alle ‘Dammers’ scoorde van Harlingen daarna: 1-2, alle protesten ten spijt telde het doelpunt nog ook. Heerjansdam raakte er danig van in de war en een minuut later voorkwam v/d. Pol een grotere achterstand toen (weer) van Harlingen voor hem opdook.

Heerjansdam herpakte zich, maar kreeg de volgende tegenslag een kwartier voor tijd te verwerken, toen John Schot zijn tweede gele kaart kreeg na een opstootje aan de zijlijn met Sander Vink. Wilde Heerjansdam nog een punt overhouden aan deze wedstrijd, moest het alle risico’s nemen. Nadat v/d Pol prachtig een kopbal van Van Harlingen uit het doel had gewerkt, was een gelijkspel in de slotfase nog dichtbij. Invaller Marck Fierinck zag Lobbezoo de bal uit de bovenhoek tikken en in de slot seconden schoot Plaizier nog rakelings over het doel.

Scoreverloop:
1-0 (7) Plaizier,