Heerjansdam effectief tegen SHO

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse C

3 mei 2014 16:30

Herk, F.A. van

In de laatste minuut greep Heerjansdam zaterdag in Oud-Beijerland de winst tegen SHO: 2-3. Dat was toch wel knap want twee minuten eerder had de thuisclub gelijkgemaakt en leek het dus op een gelijkspel uit te draaien.

Voor de rust was SHO een tijd de wat betere ploeg, met de slimme Rogier Molhoek op het middenveld werd er soms vlot gecombineerd. Zonder echt veel uitgespeelde kansen overigens. Keeper Jim van der Leer moest wel snel ingrijpen, na een vrije trap van Ricardo Rapmund, maar werd in de 14e minuut geklopt door Henk Roeland. Die kopte na een prima voorzet van links hard in en de doelman kon zijn inzet onvoldoende keren: 1-0.

Heerjansdam had tot dan toe aanvallend nog weinig kunnen brengen en de gelijkmaker kwam min of meer uit de lucht vallen. Galid Cherrou vond met een steekbal Ebu Öztürk in het strafschopgebied. Die draaide knap weg bij zijn tegenstander en klopte vervolgens keeper Raymon Kuipers: 1-1. Twee minuten later ontsnapte Heerjansdam aan een achterstand toen Molhoek van afstand de paal raakte.

Na de rust kreeg Heerjansdam meer grip op de wedstrijd en Cherrou kreeg een kop kans (voorlangs) na een voorzet van Öztürk. Ook invaller Bryan Pereira kwam in kansrijke positie, maar werd op het laatste moment van de bal gelopen. Twintig minuten voor tijd was het wel raak. Gert Jan Plaizier zette goed door op rechts en via Cherrou kwam de bal bij Öztürk die binnen schoot: 1-2.

Direct daarna verzuimde Cherrou de wedstrijd definitief te beslissen, na een voorzet van Pereira schoot hij bij de 2e paal in kansrijke positie tegen een tegenstander op. SHO-trainer Jeroen Rijsdijk wilde toch wat forceren en ging achterin één op één spelen en de gelijkmaker viel vlak voor tijd. Al was daar wel een inschattingsfout van Johan Versluis voor nodig. Roeland profiteerde dankbaar: 2-2 die daarmee zijn 24-ste! competitiedoelpunt scoorde.

Over en sluiten, zou je zeggen, maar Heerjansdam zocht direct daarna de aanval en Pereira zag na een aanval over rechts Cherrou vrij staan, die van dichtbij raak schoot: 2-3.

Scheidsrechter van Herk uit Breda trok geel voor Groosjohan (SHO)

Scoreverloop:
1-0 (14) Roeland,
1-1 (33) Öztürk,
1-2 (71) Öztürk,
2-2 (88) Roeland,
2-3 (90) Cherrou.

Bijzonderheden: Voor de wedstrijd werd een minuut stilte gehouden i.v.m. het overlijden (op maandag) van clubicoon Lou Bijl. Heerjansdam miste (onder toeziend oog van inmiddels oud-voorzitter Van Peenen) de geschorsten Schot, R. Zenzen en Aouragh. Stoops, Franca, Roos en Koy waren geblesseerd. N.v/d Ent is net als zijn broer R.v/d Ent (assistent-trainer) gestopt.

Tegen Klundert Zaterdag speelt Heerjansdam de laatste competitiewedstrijd thuis tegen Klundert, aanvang 14. 30 u.