Heerjansdam na rust op schot tegen ZBC ’97.

ZBC'97 1

18 augustus 2018 15:00

Heerjansdam speelde de eerste oefenwedstrijd van het nieuwe seizoen op de Molenwei (veld 2) tegen ZBC’97 (4e kl.) dat een flinke ‘kwaliteitsinjectie’ heeft gekregen (met o.a. Giovanni Klaverweide, Elvis Versluis en Jelle Baan) Na een toch wel verrassende ruststand van 2-2, wonnen de Dammers met 7-2.

De wedstrijd ging om het Kampioenschap van Zwijndrecht, dat na vele jaren (op het veld) weer in ere hersteld is. Heerjansdam heeft daar nooit aan meegedaan omdat het tot 2003 een zelfstandige gemeente was en na die tijd is er nooit meer gespeeld meer om die titel.

De ploeg uit het ‘echte’ Zwijndrecht nam in de 5e minuut de leiding door Toby Sabiet, die van afstand de bal prachtig over keeper Sander Schreuder krulde: 0-1. Het duurde tot de 30e minuut voordat Heerjansdam wat terug deed. Met een bekeken schot scoorde Youri van Noort (ex-Alexandria’66) de gelijkmaker: 1-1. Nadat Heerjansdam een aantal kansen niet had benut was het in de 40e minuut Gert Jan Plaizier (die na een fraaie aanval over links) de thuisclub op voorsprong schoot: 2-1. Dat leek de ruststand te gaan worden, maar daar dacht Elvis Versluis anders over. De kleine dribbelaar (o.a. ex-Heerjansdam) rondde na een individuele actie, zelf af: 2-2.

Na de rust werd er over en weer volop gewisseld, bij Heerjansdam stonden er na de rust maar liefst negen andere spelers in het veld en één van die spelers, Jeroen de Vries, ging een hoofdrol opeisen.

Hij scoorde al snel (47e min.) de 3-2 na een prima voorzet van Jelmer Nugteren. Een aantal minuten later rondde Mathijn Valster bekwaam een schitterende pass van Thomas Oomsen af: 4-2. De 5-2 werd door de Vries bij de tweede paal binnengekopt en ook de 6-2 werd door de lange spits(via een tegenstander) gescoord. Om vervolgens tien minuten voor tijd een verdedigingsfout van ZBC’97 ook nog binnen te tikken: 7-2.

De finaledag is a.s. zaterdag 25 augustus op het veld van ZBC’97 (sportpark Bakestein in Zwijndrecht) waar Heerjansdam de finale speelt tegen VVGZ/ Pelikaan of Groote Lindt (15.00 u.)