Heerjansdam scoort wel, SC Feyenoord niet.

SC Feyenoord 1

21 augustus 2018 19:00

Heerjansdam speelde op sportpark de Molenwei een oefenwedstrijd tegen SC Feyenoord (Hfd.kl.) en won, toch wel verrassend, met 1-0. Dat zag er voor de rust niet naar uit, al was de eerste kans voor Heerjansdam maar Jeroen de Vries werd in een te lastige hoek gedrongen om te scoren. Daarna trokken de Rotterdammers het initiatief naar zich toe en Giovanni Smit moest al snel een verraderlijk schot van Jessie Oostrum schitterend uit de doelmond trappen. Een minuut later schoot dezelfde speler een vrije trap tegen de lat.

Ook Joris van Eijk raakte het aluminium, door na een hoekschop tegen de lat te koppen. Heerjansdam-keeper Yoël van Dalen had het druk en redde een aantal keren goed en de rust kwam eigenlijk wel goed uit, met een 0-0 stand.

Na de rust werd het karaktervolle Heerjansdam aanvallend steeds gevaarlijker, terwijl het bij SC Feyenoord steeds slordiger werd. Heerjansdam schakelde regelmatig snel en goed om en kreeg uitstekende kansen. Tien minuten na de rust vond Ronald Ouwens Jelmer Nugteren, die in goede positie voor het doel keeper Patrick Bentem zag redden en even later stuitte ook Boy Stoops op de keeperstrainer van SC Feyenoord.

In de 19e minuut was het wel raak. Nugteren stuurde Justin Snijders de diepte in en die schoot, naar binnen komend, de bal hard en laag langs de doelman: 1-0. Daarna schoot Nugteren in goede positie over het doel en ook Ouwens, schoot na een goede voorzet van Snijders, ook over.

In de slotfase probeerden de gasten, zonder veel overtuiging, nog wat terug te doen, maar de thuisclub was niet van plan om die 1-0 nog weg te geven.

Wat dus het afgelopen seizoen in de competitie niet lukte (een 1-0 en 2-0 nederlaag) lukte deze wedstrijd wel. Al krijg je daar geen punten voor natuurlijk.