Heerjansdam laat punt liggen en is uitgeschakeld.

Rijsoord 1

Groep 1 L39

15 september 2018 14:30

Heerjansdam speelde de 3e poulewedstrijd om de Districtsbeker bij Rijsoord en verloor met 2-1, in een matige wedstrijd. Voor de rust was de ploeg van trainer Steef Buijs (o.a. ex-speler van Heerjansdam) de betere ploeg en na de rust Heerjansdam. Toen later op zaterdag de uitslag van Bruse Boys-SC Kruisland (werd om 17.00 u. gespeeld) bekend werd (6-0 ! !) lag de ploeg van trainer Patrick Kok (op doelsaldo) uit de beker en dus gaan de Zeeuwen en Rijsoord naar de volgende ronde.

De 1e helft kon (bijna) schriftelijk afgedaan worden. Weinig kansen, veel balverlies dus meende arbiter Vink wat ‘vuur’ in de wedstrijd te steken door Mike van Gool wel erg makkelijk een penalty te geven, na een lichte overtreding van Mike Sloof in het strafschopgebied. De spits benutte die zelf geroutineerd: 1-0 (16). Op slag van rust werd een doelpunt van Jelmer Nugteren afgekeurd wegens buitenspel?

Na de rust een wat beter Heerjansdam, dat de thuisclub nu terug drong. Al kwamen de gevaarlijke momenten (en goals) pas in de slotfase. Eerst zag van Gool een doelpunt afgekeurd worden wegens buitenspel en daarna drongen de Dammers nog sterk aan om de (verdiende) gelijkmaker te scoren. Boy Stoops dwong Orzak in de 84e minuut tot een goede redding, voordat Rijsoord twee minuten later wel scoorde door Stephan Ooms: 2-0. Even later was weer Stoops (nu koppend) gevaarlijk en weer redde de doelman. Twee minuten later werd hij wel geklopt door Koen Botterhuis, die een penalty benutte na een handsbal: 2-1. De tijd was daarna nog te kort om de gelijkmaker te scoren.

Eindstand poule 39.
1e Rijsoord 3-7 (8-3).
2e Bruse Boys 3-4 (10-8).
3e Heerjansdam 3-4 (7-6)
4e SC Kruisland 3-1 (2-10).