VV Heerjansdam JO10-1 – ASWH JO10-1 5-10

ASWH JO10-1

15 september 2018 8:30

NB

Vandaag stond in alle vroegte de laatste bekerwedstrijd op het programma, een derby tegen ASWH. De warming up was wat rommelig, maar we begonnen toch goed aan de wedstrijd. Al i n de 3e minuut wist Daan de 1-0 te scoren. Het spel ging over en weer. In de 5e minuut werd het 1-1. In de 6e minuut kon Luuk met een mooie redding de 1-2 voorkomen. Na een verre uittrap van Luuk in de 7e minuut kwam Wessel alleen voor de keeper te staan, helaas kon hij net niet goed genoeg bij de bal om hem binnen te tikken. In de 10e minuut is er weer een mooie redding van Luuk, waarna Alyssa de bal resoluut wegrost. Vlak voor de time out gaat Julian er aan de rechterkant vandoor, een mooie voorzet kan net niet door Wessel worden binnengegleden.

Tijdens de time-out bespreken we dat we meer op onze positie in het veld moeten letten en dat we dichter op de spelers van ASWH moeten verdedigen, volgens een Cruyffiaanse wijsheid “Als je op 5 meter verdedigd lijkt de speler er goed, maar verdedig je in zijn rug, dan blijkt die speler helemaal niet zo goed te zijn”.

Ook na de time-out gaat het spel over en weer. In de 17e minuut probeert Daan het met een afstandsschot, en de keeper verkijkt zich hierop, via zijn handen wordt het 2-1. In de 23ste minuut wordt het 2-2, omdat we op te grote afstand staan te verdedigen en ASWH er rustig op los kan passen.  Vlak voor de rust weet Daan de 2-3 te voorkomen, door op het juiste moment de bal weg te schieten.

In de rust hebben we het wederom over de posities en de manier van verdedigen: dichtbij en tussen Luuk en de aanvaller.

Na de rust beginnen we goed. In de 1ste minuut krijgen we een corner die net niet binnengelopen kan worden door Julian. In de 2e minuut krijgen we weer een corner. Ditmaal loopt Daan de bal wel binnen: 3-2. ASWH wordt vastgezet op de eigen helft. In de 4e minuut is er een counter, Luuk komt goed uit zijn doel, waarna Alyssa de bal wegwerkt. In de 5e minuut wordt het dan toch 3-3, het afstandsschot wordt nog wel door Luuk geraakt, maar net niet genoeg om hem uit het doel te houden. Heerjansdam is echter niet van de wijs en gaat door waarmee ze de tweede helft mee bezig waren, ASWH vastzetten op de eigen helft. In de 7e minuut gaat Daan goed door aan de linkerkant, zijn schot gaat helaas net naast. In de 9e minuut is er een rush van Julian aan de rechterkant, hij geeft een mooie voorzet, de inzet van Lucian wordt gekeerd door de keeper, maar de rebound wordt door Jesse bijna door de touwen geschoten: 4-3. Vlak voor de time out wordt het dan toch weer gelijk, omdat we niet aan de juiste kant van de aanvaller verdedigen: 4-4.

Tijdens de time-out hebben we het erover dat als we zo blijven spelen, een overwinning echt mogelijk is.

We gaan direct weer in de aanval na de time out. Wessel geeft voor vanaf de linkerkant, maar Julian schiet recht op de keeper. Met nog 10 minuten te gaan, gaat het opeens helemaal mis. We hebben het gevoel dat we veel sterker zijn dan ASWH, en proberen doelpunten te maken, maar dan vergeten we helemaal om ook te verdedigen. In 3 minuten tijd weet ASWH 3 maal te scoren omdat alleen Alyssa en Luuk nog achter staan: 4-5, 4-6 en 4-7. Maar we geven niet op, we tonen veerkracht. In de 22ste minuut scoort Lucian na een solo en een voorzet van Daan: 5-7, het kan nog! Maar door onze drang naar voren krijgen we in de laatste 2 minuten nog 3 doelpunten tegen: 5-8, 5-9 en 5-10 dat tevens de eindstand wordt.

De uitslag is behoorlijk geflatteerd, we zijn vrijwel de gehele wedstrijd de betere ploeg geweest, maar we moeten dit seizoen gaan werken aan de posities en het juist staan bij het verdedigen. Volgende week gaat het vast beter!