Heerjansdam bijna (onnodig) nog in de problemen.

Geinoord Nieuwegein 1

9 maart 2019 14:30

Heerjansdam: bijna nog in de problemen tegen Geinoord.

Heerjansdam speelde op de Molenwei tegen het laaggeplaatste Geinoord (4-2 winst) en het leek wel of de ploeg van trainer Patrick Kok (naarmate de wedstrijd vorderde) steeds lankmoediger en onzekerder werd. Misschien wel logisch, want de laatste competitiewedstrijd was drie weken beleden (16 februari, uit tegen GRC 14, 3-0 winst).

Het stond tot de 88e minuut 3-1 en er leek niets aan de hand, toen het plotseling 3-2 werd, omdat de thuisclub een aantal keren verzuimd had de score verder op te voeren. Snel daarna scoorde Ronald Ouwens 4-2 en dat was gelijk het laatste wapenfeit van de wedstrijd.

Lovenswaardig was dat de gasten niet met ‘knikkende knieën’ naar de Molenwei waren gekomen. Keeper Sander Schreuder moest in de 4e minuut al in actie komen en voorkwam met een fraaie reflex een vroege achterstand. Daarna trok de thuisclub het initiatief naar zich toe en nadat Claudio Barros verzuimd had de score te openen, deed Ronald Ouwens dat in de 13e minuut wel, 1-0, na goed voorbereidend werk van Jelmer Nugteren / Youri van Noort. Een kwartier later zag Ouwens keeper Gino de Ridder fraai redden, toen tien minuten later Lukas Valster wel (koppend) scoorde, na een voorzet van Richard Clement: 2-0. Net voor de rust leek Boy Stoops op weg naar de 3-0 (weer redding de Ridder) en i.p.v. 3-0, werd het in de 44e minuut 2-1 door Elvin Hardeveld. In de blessuretijd van de eerste helft sloeg Heerjansdam echter nog een keer toe door van Noort, die de bal beheerst, laag in de beneden hoek schoot:3-1.

In de 53 minuut werd de wedstrijd door arbiter Elissen een kwartier stilgelegd wegens noodweer. En dat kwam (na de hervatting) het spel van Heerjansdam niet ten goede. Al waren er een paar grote kansen voor o.a. van Noort, Ouwens (2) en invaller Thomas Oomsen. Toen in de 88e minuut Soulaiman Akani, van afstand fraai de 3-2 binnenschoot, was het een moment ‘paniek’ bij Heerjansdam. Ruim een minuut later liet Ouwens iedereen zijn hielen zien, kapte de doelman uit en tikte de 4-2 in en voorkwam daarmee een (eventuele) spannende slotminuut.

Scoreverloop: 1-0 (13) Ouwens, 2-0 (38) Valster, 2-1 (44) Hardeveld, 3-1 (45) van Noort, 3-2 (88) Akani, 4-2 (90) Ouwens.