Heerjansdam onderuit bij GJS

GJS 1

25 mei 2019 14:30

Opstelling Heerjansdam 1

Heerjansdam laat het afweten bij GJS.

Uiterst teleurstellend verloor Heerjansdam de laatste (reguliere) competitiewedstrijd bij het gedegradeerde GJS, 2-0, en dat was dus een slechte generale voor de (eerste) nacompetitiewedstrijd, want ondanks die nederlaag plaatsten de Dammers zich daar voor.

Heerjansdam startte nog wel goed en had best op voorsprong kunnen komen. Jelmer Nugteren zag keeper Raymon den Haan redden (na een goed schot) en uit de daaropvolgende hoekschop kopte dezelfde speler over het doel. Daarna werd GJS steeds gevaarlijker, eerst moest Mike Sloof een inzet van Jan Paul Nieuwersteeg uit de doelmond trappen, voordat het in de 18e minuut toch 1-0 werd door Nordin el Hassani. Op slag van rust kreeg Ronald Ouwens een uitgelezen kans om op gelijke hoogte te komen. Maar Ouwens schoot de toegekende strafschop (overtreding op Nugteren) over het doel.

En toen het direct na de rust 2-0 werd door Sereno Latuhihin, was het wel gedaan met het zonder zelfvertrouwen spelende Heerjansdam. Er was wel wat druk, wat kansjes maar verder dan een schot tegen de buitenkant van de paal van Youri van Noort, kwam het niet.

Nacompetitiewedstrijd tegen SHO.

Heerjansdam speelt de eerste (k.o.) wedstrijd van de nacompetitie (promotie naar de Hoofdklasse) uit tegen SHO (14.30 u) en mocht die wedstrijd gewonnen worden dan volgt er een thuiswedstrijd tegen de winnaar van de wedstrijd ARC – GRC’14.