Knap herstel Heerjansdam

15 december 2018 14:15

Opstelling Heerjansdam 1

Knap herstel Heerjansdam.

Heerjansdam speelde uit tegen het goed presterende Almkerk en het was vooraf de vraag hoe de Dammers zich zouden herstellen na de 1-5 nederlaag, de week eerder tegen Oranje Wit. De ploeg van trainer Patrick Kok liet er geen twijfel over bestaan en won, na een doelpuntrijke wedstrijd, met 3-4. En ook in de wedstrijd toonde Heerjansdam karakter, want via een 0-2 werd het 2-2, om uiteindelijk met een overwinning de laatste competitiewedstrijd van 2018 af te sluiten.

In de 8e minuut al kogelde Ronald Ouwens de 0-1 binnen. De opportunistisch spelende thuisclub zocht daarna regelmatig de aanval, met wel wat dreiging, maar geen uitgespeelde kansen. Die kreeg Boy Stoops wel (35e minuut) Na een crosspass van Youri van Noort was hij iedereen te snel af en schoot (op volle snelheid) over het doel van keeper Maikel Korebrits.

Snel na de rust leken de Dammers op rozen te zitten toen de actieve Stoops een pass van Richard Clement beheerst binnen schoot: 0-2. Het fanatieke Almkerk leek het weinig te deren en kreeg nog meer hoop op een goed resultaat toen een handvol minuten later Erwin Verbruggen een strafschop benutte: 1-2. Al snel gevolgd door de gelijkmaker van Steven Molenschot: 2-2. Daarna gingen beide ploegen vol voor de winst, al was en bleef Heerjansdam de wat beter voetballende ploeg. Van Noort schoot na een actie van Stoops over het doel en zag wat later zijn schoot (in goede positie voor het doel) geblokt worden en Mike Sloof kopte na een hoekschop van invaller Justin Snijders net voorlangs het doel.

In de 78e minuut schoot Giovanni Smit dan toch zijn ploeg op voorsprong, 2-3, vijf minuten later gevolgd door de 2-4 van Ouwens, die goed voorbereidend werk van van Noord simpel afwerkte. En nog gaf Almkerk zich niet gewonnen en in de 90e minuut schoot Molenschot fraai de 3-4 achter Sander Schreuder. Verder liet Heerjansdam het niet komen en jammer dat er toch een smetje op deze wedstrijd was, want Ouwens kon (na een opstootje) met rood op zak, vroegtijdig gaan douchen.

Scoreverloop: 0-1 (8) Ouwens, 0-2 (49) Stoops, 1-2 (55) Verbruggen, pen. 2-2 (61) Molenschot, 2-3 (78) Smit, 2-4 (83) Ouwens, 3-4 (90) Molenschot.