VVGZ niet opgewassen tegen Heerjansdam

1e klasse C

1 december 2018 15:00

Opstelling Heerjansdam 1

VVGZ niet opgewassen tegen Heerjansdam.

Achteraf gezien had VVGZ op sportpark De Noord tegen Heerjansdam een goede start en een goed eind. Want in de 4e minuut schoot Tom van Oorschot tegen de lat en in de 90e minuut scoorde Sven Breukhoven. Echter het werd toen (fraai) 1-4, want de andere (75) minuten hadden de Dammers weinig te duchten van de gastheren en de 1-4 winst, was dik verdiend zonder dat Heerjansdam ‘op volle toeren’ draaide.

In de 4e minuut schoot van Oorschot dus tegen de lat, al snel gevolgd een kans voor Boy Stoops aan de andere kant. Hij schoot hard over het doel van keeper Jeroen Kloosterman, die een handvol minuten later een schot van Koen Botterhuis losliet. Spits Ronald Ouwens was attent en tikte van dichtbij de 0-1 binnen. Dat gaf Heerjansdam duidelijk vertrouwen, Stoops kopte in de handen van Kloosterman (voorzet Stefan Lezer) Youri van Noort zag een doelpunt (onterecht?) afgekeurd worden wegens buitenspel, voordat Jelmer Nugteren koppend scoorde: 0-2, na goed voorbereidend werk van Ouwens. Op slag van rust moest keeper Sander Schreuder goed in actie komen na een verraderlijk schot van Ahmet Kuyucu in de beneden hoek. De doelman redde bekwaam

En deed dat direct na de rust weer toen invaller Moises Navarro een vrije trap richting de kruising schoot. Ook nu was Schreuder attent en tikte de bal uit de bovenhoek. Heerjansdam kreeg aanvallend meer ruimte omdat VVGZ meer de aanval zocht, met toen een 4-3-3 formatie. En kwamen er nu weer kansen en doelpunten voor de Dammers. In de 48e minuut miste Stoops een goede kans bij de tweede paal (voorzet Richard Clement) voordat hij acht minuten later een fraaie aanval (via Ouwens / Nugteren) wel afwerkte: 0-3.

Daarna was het wel gedaan met de thuisclub, ondanks alle goede wil. Een kwartier voor tijd helemaal, toen Giovanni Smit uit de draai raak schoot: 0-4. Net daarvoor en er na, probeerde Danilo Alkema (zonder succes) de stand en dragelijker aanzien te geven. Dat lukte alleen Sven Breukhoven die in de 90e minuut een vrije trap achter de balende Schreuder schoot: 1-4. Daarmee werd voor VVGZ de eer gered, dat overigens blij moest zijn dat de ploeg van trainer Patrick Kok slordig (of slecht) met de eindpass voor het doel van Kloosterman om sprong. Want anders het nog slechter afgelopen voor de ploeg van trainer Danny Mulder.

De jonge scheidsrechter Boel (20 jaar) uit Vlissingen floot een prima wedstrijd en trok geen kaarten. Scoreverloop: 0-1 (10) Ouwens, 0-2 (41) Nugteren, 0-3 (56) Stoops, 0-4 (74) Smit, 1-4 (90) Breukhoven.