Heerjansdam faalt collectief bij WNC.

WNC 1

1e klasse C

22 september 2018 14:30

Heerjansdam opende de competitie bij vv WNC (Waardenburg) en na een flitsende start (0-1, 3e minuut) werd er toch verloren, met 3-2. En dat konden de Dammers zichzelf aanrekenen. Behalve die goede openingsfase was de ploeg geen moment zichzelf. Er werden veel duels verloren, slordig en veel balverlies en de linies ver uit elkaar.

Heerjansdam pakte direct het initiatief en na een drietal hoekschoppen was het Justin Snijders die in de derde minuut fraai, via de paal raak schoot: 0-1, na een pass van Jelmer Nugteren. Die kwam zelf na een halve minuut spelen al in goede positie voor het doel. Merkwaardig genoeg gaf die snelle voorsprong geen rust bij de ploeg van trainer Patrick Kok en raakte de thuisclub er niet van in de war. Tien minuten later profiteerde Joel Sanaky van een laks moment in de verdediging en Sanaky tilde de bal listig over de uitkomende keeper Sander Schreuder: 1-1.

Dat gaf WNC duidelijk nog meer vertrouwen en Bram Nijhoff kopte tien minuten later de 2-1 binnen. Het had misschien allemaal nog anders kunnen lopen als Mathijn Valster direct daarna in kansrijke positie de bal in het doel had gelobd i.p.v. er over. Na ruim een half uur spelen was WNC weer doeltreffend, nu door Luuk Uitman: 3-1.

Na de rust had Heerjansdam een (korte) opleving. Nadat eerst Richard Clement in het strafschopgebied naar de grond werd gewerkt (zonder gevolgen voor WNC)kwam die strafschop er vijf minuten wel toen Paul Scheurwater aan zijn arm werd getrokken en scheidsrechter van Dee resoluut naar de penaltystip wees. Koen Botterhuis schoot die strafschop overtuigend binnen: 3-2.

En wie gedacht had dat Heerjansdam daarna vol overgave op zoek ging naar de gelijkmaker, kwam bedrogen uit. De ploeg ‘zat vast’ en de thuisclub was uiterst content met die voordelige 3-1 stand.

Scoreverloop: 0-1 (3) Snijders, 1-1 (12) Sanaky, 2-1 (22) Nijhoff, 3-1 (34) Uitman, 3-2 (54) Botterhuis, pen.