Geen doelpunten op de Molenwei

Nieuw Lekkerland 1

1e klasse C

17 november 2018 14:30

Heerjansdam - Nieuw Lekkerland: veel strijd, geen goals.

Heerjansdam speelde op de Molenwei tegen het stugge Nieuw – Lekkerland en (vooral) voor de neutrale toeschouwers viel er niet zo veel te genieten, met een 0-0 eindstand. Betrokken supporters van één van beide clubs voelden wel de spanning, of hun club wel of niet ging winnen. Maar dat was het dan wel.

Het eerste gevaarlijke moment was na een kwartier spelen toen een van de aanvallers van de ‘Lekkerlanders’ diep door kwam, maar keeper Sander Schreuder was net iets eerder bij de bal. Het gevaarlijkste moment van de Dammers (voor de rust) kwam van Giovanni Smit, die van afstand rakelings over het doel van keeper Edward de Groot schoot. Een handvol minuten later verraste aan de andere kant Thom den Besten Schreuder van grote afstand. De doelman kon met moeite de bal uit zijn doel kon tikken.

Na de rust leek het wat ‘opener’ te gaan worden, al bleven beide ploegen goed uit de organisatie spelen. Invaller Boy Stoops vond na een uur spelen Youri van Noort met een lage voorzet. Zijn schot (in goede positie) werd uiteindelijk geblokt door Gert Jan Stout. Die vervolgens drie minuten later met een geplaatste kopbal, Schreuder tot een goede redding dwong.

De beste aanval van de thuisclub (opgezet over rechts door Smit) kwam via Ronald Ouwens bij invaller Justin Snijders, die met zijn schot richting bovenhoek, de Groot tot een stijlvolle redding dwong. En dat waren zo ongeveer de gevaarlijkste momenten, in de tegenvallende wedstrijd en was een gelijkspel eigenlijk wel de verhouding.

Scheidsrechter van Veelen trok geel voor Kuipers en Versluis (N.L.)