Verdiende overwinning Heerjansdam

GRC-14 1

16 februari 2019 14:30

Opstelling Heerjansdam 1

Nuttige verdiende overwinning Heerjansdam.

Heerjansdam speelde uit tegen GRC`14 en het was de vraag of Heerjansdam weer eens kon winnen, want dat was na de winterstop nog niet gebeurd. Het werd, zonder de ‘sterren van de hemel´ te spelen, een verdiende 0-3 overwinning. Wat overigens best nog wel lastig was, want na de 0-1 moest keeper Sander Schreuder tot twee keer toe de thuisclub van de gelijkmaker af houden.

Heerjansdam trad in Giessen aan in een gewijzigd systeem, 3-4-3, wat voor de rust (nog) niet veel kansen opleverde. En voor GRC’14 al helemaal niet.

De ploeg van de vertrekkende Heerjansdam-trainer Patrick Kok (nieuwe seizoen Meeuwenplaat) had veelal de bal tegen een op de counter loerende thuisclub. Wat soms dreigend oogde tegen een geconcentreerd spelende groen-zwarten verdediging.

In de 25e minuut zag Claudio Barros (Heerjansdam) een voorzet op de kruising belandden en Youri van Noort, op slag van rust, zijn vrije trap van de doellijn gekopt worden.

Direct na de rust sloeg Ronald Ouwens toe. Na een ingooi van Barros speelde de spits zich knap vrij en schoot, via de paal, raak: 0-1. GRC’14 was twee minuten later plotseling dichtbij de gelijkmaker. Ousmane Traore dook vrij voor Schreuder op, die knap redde door snel uit zijn doel te komen en daarmee de gelijkmaker voorkwam. En een kwartier later liet de doelman zich weer gelden toen dezelfde speler weer in goede positie kwam, en ook nu redde de attente doelman. Dat waren wat slippertjes van de dominerende Heerjansdammers.

In de 71e minuut was Ouwens na een slimme vrije trap van Richard Clement, dichtbij zijn tweede doelpunt, maar knalde steenhard tegen de onderkant van de lat. Dat tweede doelpunt van de gretige spits kwam twee minuten later toch. Ouwens knalde hard binnen, na goed voorbereidend werk van Giovanni Smit: 0-2. En dat deed invaller Louis Salacroup, zijn maatje, tien minuten later na, door identiek de 0-3 te scoren, na een pass van Ouwens.