Heerjansdam moeizaam naar gelijkspel

WNC 1

9 februari 2019 14:30

Heerjansdam moeizaam naast WNC: 1-1.

Het viel zaterdag niet mee voor de supporters van Heerjansdam om hun ploeg te zien ploeteren naar een 1-1 gelijkspel tegen WNC. De thuisclub stond zelfs tot de 80e minuut met 0-1 achter.

Vooral de 1e helft speelden de Dammers erg matig tot slecht. Veel balverlies, geen druk op de bal zetten en uiterst gezapig, zonder beleving werd er gespeeld. In de 16e minuut al moest keeper Yoël van Dalen goed in actie komen om Aiman Seqqal van een doelpunt te houden. De twee kansen die Heerjansdam voor de rust kreeg, kwamen uit spelhervattingen. In de 25e minuut kopte Paul Scheurwater in goede positie (hoekschop Louis Salacroup) over het doel en een minuut later knalde Giovanni Smit een vrije trap tegen de lat.

Na de rust was het iets beter wat Heerjansdam betreft, al bleef het maar ’zo zo’. Toen het in de 62e minuut 0-1 werd door Willem Paul van der Heijden kwam het er donker uit te zien voor de thuisclub. Ondanks de zonnige perioden (met een stormachtige wind). En tien minuten later moest keeper van Dalen de opgekomen verdediger Michael Soepnel van de 0-2 houden (redding met de voet). Daarna kon Heerjansdam de gasten meer onder druk zetten en in de 81 minuut rondde Boy Stoops beheerst af, na een steekbal van Salacroup: 1-1.

De tijd (en de echte overtuiging) ontbrak daarna om de winst alsnog in eigen huis te houden. Sterker nog, een handvol minuten voor tijd moest van Dalen nog een keer ingrijpen, na een schot uit de draai, van Joel Sanaky.