GROOT-AMMERS JO10-2 - HEERJANSDAM JO10-1 5-5

Groot-Ammers JO10-2

Heerjansdam JO10-1

1 december 2018 8:30

Het is zaterdagmorgen 1 december klokslag 07:00, er wordt koers gezet naar Groot-Ammers.
Nog de slaap wegwrijvend uit de ogen rijden wij in het donker over kronkelende wegen steeds verder de polder in en
voor ons gevoel steeds verder weg uit de bewoonde wereld..

Na zo’n 40 minuten, als een ware combinatie van een speurtocht en een nachtelijke dropping komen wij dan eindelijk aan bij het terrein van Groot-Ammers.
De jongens zijn verbazingwekkend goed gemutst en lekker druk op dit tijdstip, dat beloofd wat.

Eenmaal aangekomen op het veld vragen wij ons af of dit een voetbalveld of meer agrarisch grondgebied zou zijn,
geen halve meter is te zien wat enigszins glad lijkt te zijn.  Onze jongens laten zich er niet van weerhouden en starten vol goede moed de warming-up.

Als na een minuut of 5 de spelers van Groot-Ammers het veld op komen krijgen de meeste van ons toch wel een kleine flash-back naar de uitwedstrijd bij Nieuw-Lekkerland,
en wij weten allemaal hoe dat afliep….

Net voor de start van de wedstrijd vraagt de spelbegeleider van Groot-Ammers nog even de aandacht van alle spelers om de regels van het in-dribbelen en de daarbij behorende 5 meter afstand goed toe te passen, fijn om te zien dat deze man in tegenstelling tot zijn Nieuw-Lekkerlandse collega dus wel op de hoogte is dat er spelregels bestaan.

Fluitsignaal! We zijn begonnen!

Direct wordt duidelijk dat de spelers van Groot-Ammers tactiek Engels-Voetbal hanteren, stevig duel, lange ballen en schieten van afstand..
De bal gaat over en weer als in de 2e minuut Daan met een mooie actie 3 tegenstanders te kijk zet op het middenveld en op doel schiet…   Corner!
Daan gaat zelf achter de bal staan, en wat de spelers van Groot-Ammers snel zullen merken is dat onze Daan graag op corners traint..   Wij horen de spelbegeleider
vragen om afstand…  er klinkt een fluitsignaal en Daan krult de bal fraai in de verre bovenhoek van Groot-Ammers..  0-1!

Wij horen de ouders van de tegenstanders zich hardop afvragen of zij het nou goed zagen dat deze bal er direct ingeschoten werd…  Jawel mensen…  Hij zat toch echt ;-)

Groot-Ammers begint hun eigen spel te spelen, een tactiek waar onze spelers niet zo sterk in zijn. Wij gaan mee in het spel van de lange bal maar al snel komen wij onder druk te staan, via een onmogelijke kluts zoals je deze enkel ziet in FiFa19 rolt de bal achter Luuk en staat het 1-1.

Wij staan stevig onder druk als Groot-Ammers lange ballen blijven spelen en van afstand blijft schieten, binnen een mum van tijd staan wij met 3-1 achter. Tijdens de time-out krijgen onze jongens de opdracht een eigen spel te spelen, tactisch en technisch ipv het fysieke spel van de potige polderjongens..

Het werkt..  de bal gaat goed rond en wij creëren kansen, door de vele steek-passes en tikkie-takka één-tweetjes komt er een hoge voorzet van Lucian op Wessel die via de keeper maar net naast kopt…  De corner wordt genomen door Jesse, en waar een ieder van Groot-Ammers een directe bal op doel verwacht plaatst Jesse de bal geplaatst naar Jayden die in de tweede lijn klaarstaat om te vuren…  3-2!

Het combinatievoetbal blijft doorgaan en is van een niveau dat zelfs de ouders van onze tegenstanders het niet kunnen laten om de passes en het spel van onze jongens te waarderen met complimenten.  Wederom een strakke steekpass dit keer van Jayden op Wessel zorgt voor de volgende kans en Wessel maakt koelbloedig af, 3-3..

Rust..

Na de rust gaat het goede combinatiespel weer door, als HJD blijft combineren zijn wij de bovenliggende partij, maar als wij iets verslappen ligt dat voordeel direct bij het fysiek sterke Groot-Ammers.

Wij zien een wedstrijd, zeker in de tweede helft, zoals de zaterdag morgen bedoeld moet zijn, mooie pot, goede sfeer, en van beide kanten “neutrale” supporters die het spel van beide teams kunnen waarderen maar uiteraard wel willen winnen!

Met een mooie combinatie via Alyssa en Julian komt de bal bij de diepgaande Wessel die wederom fantastisch afrond, 3-4!

De kansen blijven over en weer gaan en de wedstrijd wordt naarmate het einde inzicht komt steeds spannender, wij merken dat onze wedstrijd steeds meer kijkers trekt en dat zegt iets over het niveau van beide teams!

Als HJD in de laatste 3 minuten van de wedstrijd iets gas terugneemt is het ineens Groot-Ammers dat met 5-4 voor staat, maar in alle eerlijkheid verdient deze wedstrijd geen winnaar.
Net als de voorzichtige felicitaties van de HJD ouders richting de ouders van Groot-Ammers gaan is het Daan die zorgt voor volledige ontlading om in de slotseconden de 5-5 binnen te schieten!

Jongens wat een fantastische pot voetbal was dit!
Als ouders zijnde hebben wij van jullie genoten!