Heerjansdam JO10-1 - Oranje Wit JO10-2 4-10

Oranje Wit JO10-2

17 november 2018 8:30

NB

Vandaag spelen we thuis tegen Oranje Wit met als aanvoerder Jesse, heeft de was tas en ik mag dus het verslag schrijven. Het was nog maar de vraag of dit ging lukken want Jesse was de hele week ziek geweest op de vrijdag na en had dus ook niet getraind.

Maar gelukkig veren kinderen snel op en gaf hij aan graag te willen voetballen, gelukkig maar!!

We spelen om 08:30 uur dus vroeg de wekker gezet op deze frisse zaterdagochtend. We verzamelen en kleden ons om in kleedkamer 4. Ons team is vandaag niet compleet, we moeten Daan en Jayden missen, beide zijn een weekend weg. Als plaatsvervangers spelen Daan de Wit en Bart Hol vandaag met ons mee. Eenmaal uit de warme kleedkamer op het veld blijkthet toch wel erg fris te zijn, snel starten met de warming up, want de spieren moeten warm blijven.

De wedstrijd begint en al snel blijkt dat Oranje Wit met een prima team naar Heerjansdam is gekomen deze morgen. Het gaat aardig gelijk op in het begin al vindt de tegenstander steeds vaker de weg naar ons doel van Een reeks van aanvallen worden dan ook prima gestopt door Alyssa, Bart en Jesse en door Luuk die heel goed staat te keepen. Na een mooie aanval van Oranje Wit valt dan toch 0-1.

Ook na de time-out blijft Oranje Wit sterk aanvallen, ons team heeft behoorlijk wat moeite om dit te stoppen en zelf een aanval in te zetten. Zelfs als dit lukt zijn we niet in staat om het de keeper van Oranje Wit moeilijk te maken. Net voor de rust weten de spelertjes van de tegenstander de stand na een prima aanval op 0-2 te zetten.

In de kleedkamer bespreken we wat we moeten doen om meer in ons spel te komen, goed aansluiten, veld dus kleiner maken en schieten op het doel zodra het kan.

De tweede helft begint, en meteen gaat het mis. Oranje Wit pakt het goed op en met een prima aanval maken ze de 0-3.Binnen een minuut 0-4 en 0-5!! We geven teveel ruimte voor ons doel weg en daar maakt het team van Oranje Wit goed gebruik van.

Na deze snelle en behoorlijke achterstand moeten we iets gaan terug doen en dat gebeurd ook. We gaan het duel aan en winnen deze steeds vaker. Julian scoort de 1-5 en Daan de Wit na prima doorzetten de 2-5. De druk blijven we opvoeren en we zijn weer terug in de wedstrijd.

Bart die net naast schiet, een vrije bal van Julian die ook net het doel mist. Dan volgt er weer een snelle aanval van Oranje Wit 2-6. Beide teams knokken voor elke bal en zo weet Wessel met een kopbal de 3-6 te scoren.

In de time-out spreken we af dat we er nog even voor gaan en 100% moeten geven. Zoals eerder gezegd zijn de teams aan elkaar gewaagd en gaat het over en weer met aanvallen. Jesse die net naast schiet en niet kort daarna moet Luuk zijn keepers kunsten weer vertonen. Jammer genoeg krijgen we toch weer een doelpunt tegen 3-7. Na een mooie aanval van Bart naar Alyssa die de bal op Jesse speelt en zodoende op de keeper schiet weet Lucian het net te vinden 4-7.

We krijgen het gevoel dat er nog van alles mogelijk is maar….Oranje Wit denkt daar toch heel anders over en weet in de laatste fase van de wedstrijd nog 3 doelpunten erbij te maken.

Einde wedstrijd. Eindstand 4-10.

Ons team heeft vandaag goed gevoetbald, prima inzet en veerkracht getoond, maar vandaag was Oranje Wit net een maatje te groot. Vol goede moed op naar de volgende wedstrijd.

Bart Hol en Daan de Wit bedankt voor het meespelen!