VV Unitas JO10-2 – VV Heerjansdam JO10-1 5-9

Unitas JO10-2

Heerjansdam JO10-1

22 september 2018 8:30

Al heel vroeg op deze zaterdagmorgen gaat de wekker. We spelen om half 9 uit bij Unitas en dat is toch een half uurtje in de auto.

Het is ook de aftrap van de competitie dit seizoen. Na 1 gewonnen bekerwedstrijd en twee verliespartijen zijn we benieuwd waar ons team staat.

We spelen vandaag zonder wissels, Jesse is nog geblesseerd en Jayden is ziek.

We beginnen de competitie op het  kunstgras hoofdveld van Unitas, en voordat wij het doorhebben ligt de bal al achter Luuk in het doel. 1-0 oke, we zijn wakker nu en beginnen met voetballen.

Er word een mooie aanval opgezet van Daan naar Wessel en hij passt door op Julian maar deze komt net een stap tekort. De volgende aanval is het echter wel raak, na 4 minuten is de stand weer gelijk, Daan maakt de 1-1.

Het team heeft de smaak te pakken, Alyssa dribbelt de bal in, geeft voor op Wessel en deze haalt snoeihard uit, 1 -2! Maar Unitas laat het er niet bij zitten en het is goed verdedigend werk van Lucian die de gelijkmaker voorkomt.

Dan een mooie pass van Alyssa  op Julian en ook hij heeft een prima schot in zijn voeten en  werkt de bal hard langs de keeper. Die heeft de bal alleen maar gehoord denk ik, zo’n schot was het! De stand is 1-3.

We zijn nu echt los, want een vrije trap van Julian komt bij Wessel terecht en dan is het 1-4 en gaan we de eerste time out in.

Unitas gaat na deze time out flitsend van start. Luuk weet de eerste tegenaanval te pakken, maar het volgende schot van afstand  is toch echt te hoog voor onze keeper. 2-4.

Onze jongens en dame beginnen een beetje in te zakken en er komen wat meer kansen voor de tegenpartij.  Wel kansen, maar geen doelpunten  want Lucian is sterk in de verdediging en Luuk gebruikt zijn vuisten om de ballen weg te stompen.

Julian treft het zijnet, en de volgende aanval is het Wessel die trefzeker is, een schitterd schot brengt de stand op 2-5.

Met deze stand gaan we de kleedkamer in even bijtanken met siroop en koffie voor de trainers.

De tweede helft gaan we als een speer uit de startblokken, Daan maakt in no time de 2-6 en 2-7, en het spel gaat op en neer. Voor de toeschouwers leuk om naar te kijken.  Unitas blijft ook voetballen en met weer een schot van afstand komt de stand op 3-7. Dan een  harde overtreding op Daan, het spel ligt even stil. Een nieuwe aanval waar Daan op Julian passed, maar hij komt na een lange sprint net kracht tekort  voor een goed schot. We zien bij vlagen mooi samenspel deze wedstrijd en er word ook echt naar elkaar gekeken voordat we passen. Er is nog dreiging van Unitas maar Luuk blijft alert.

Julian schiet op de lat en een paar tellen later is het wel raak, Lucian brengt de stand op 3-8.

Het spel van onze tegenstander word wat fysieker.

Er volgt een corner van Unitas en hieruit komt de stand op 4-8.

Dan een opstootje in het veld, Daan  en zijn tegenstander zijn het duidelijk niet eens met elkaar en het spel ligt een aantal minuten stil. Het moet eerst uitgesproken worden voordat we het spel kunnen hervatten. De speler van de tegenpartij gaat naar de kant, maar dat word voor ons lastig aangezien we geen wissels hebben.  Ze geven elkaar een hand en de  spelbegeleider geeft aan dat we verder kunnen voetballen. Daan is direkt weg en scoort de 4-9 voor Heerjansdam.

Maar Unitas wil ook nog wel iets doen en na twee reddingen achter elkaar gaat het derde schot er toch echt in en komt de stand op 5-9, wat tevens de eindstand is.

Vandaag goed gespeeld, alles gegeven in het veld en met de drie punten naar Heerjansdam terug.