Heerjansdam JO10-1 wint bij ASWH

ASWH JO10-2

Heerjansdam JO10-1

24 november 2018 8:30

Op deze ijskoude zaterdagochtend spelen we in Hendrik-Ido-Ambacht tegen ASWH (Altijd Sterker Worden Hendrik-Ido-Ambacht). Hier is Oranje-international Marten de Roon ooit begonnen, dus dat belooft wat.

Het kunstgras is een beetje nat en alle spelers zijn goed ingepakt met handschoenen en thermokleding. Daan is vandaag aanvoerder. Wessel mist nog zijn voetbalschoenen, maar zijn vader weet deze vlak voor de wedstrijd nog te brengen. En dat is maar goed ook, want na 3 minuten scoort hij de 0-1!

Na 5 minuten is het zelfs 0-2. Net stuitte Daan nog op de keeper van ASWH, maar nu maakt hij een een-tweetje met Wessel en scoort. Een schot van Jayden gaat over, maar nog voor de time-out maakt Wessel er 0-3 van. Het loopt soepel bij Heerjansdam.

In de 13e minuut stoomt Jesse op over links en scoort: 0-4! Dan volgt een ongelukkig moment als ASWH op het doel schiet. Luuk pakt het schot in eerste instantie, maar de natte bal glipt uit zijn handen en rolt over de lijn: 1-4. Heerjansdam blijft echter aanvallen en niet veel later schiet Lucian de 1-5 binnen. ASWH mag aftrappen en schiet meteen over Luuk heen in het doel. Dat mag niet, dus de aftrap moet opnieuw. Wat volgt is een een-tweetje en exact hetzelfde schot over Luuk heen. Die telt dus wel: 2-5.

In de 22e minuut wordt Alyssa neergehaald. Ze neemt zelf de vrije trap en schiet hard op doel. Het schot gaat ruim over. Vlak voor rust krijgen we nog een corner en Daan schiet de bal binnen: 2-6.

Met een goed gevoel zoeken we de warme kleedkamer op. Vrolijk zitten we te ontdooien. Toch moeten we fanatiek door blijven gaan. Het zal niet de eerste keer zijn dat een tegenstander na rust ineens in een veel sterkere opstelling staat. De afgelopen weken hebben we gezien dat binnen een paar minuten de hele wedstrijd om kan keren.

De tweede helft gaan we gewoon verder met goed overspelen en sterk voetbal. We dringen ASWH terug op hun eigen helft. Jayden geeft prima passes, Jesse en Julian gaan goed door. Heerjansdam creëert kansen. Alyssa schiet naast en Daan in het zijnet. In de 11e minuut is het weer Wessel die raak schiet: 2-7.

Julian staat weer op rechts en haalt als een echte rechtsbuiten de achterlijn. Vanuit een moeilijke hoek weet hij de bal toch binnen te schieten: 2-8. ASWH komt er nauwelijks aan te pas. Luuk heeft weinig te doen en staat te verkleumen in zijn doel. Het team is echter niet van plan om gas terug te nemen en blijft in de aanval. Jesse krijgt weer een mogelijkheid en haalt hard uit met links. Dan weet je het wel: goal. Het staat 2-9. Ook Lucian weet vandaag twee keer te scoren. Hij maakt de 2-10. Met nog een paar minuten te gaan blijft Heerjansdam aanvallen. Jesse gaat goed door en overmeestert de bal. Hij draait zich vrij en schiet strak zijn derde doelpunt van de dag binnen. De spelbegeleider vindt het wel welletjes en fluit direct af. De eindstand is 2-11. Een overtuigende uitslag, maar vooral het overspelen en het fanatieke voetbal van Heerjansdam was vandaag erg goed. Laten we dit vasthouden!