vv Heerjansdam JO10-1 - Drechtstreek JO10-2 7-5

Drechtstreek JO10-2

29 september 2018 10:15

Het is zaterdagochtend 29 september 2018,
een strakblauwe lucht met bijpassend zonnetje kenmerkt een heerlijke voetbalzaterdag welke wij mogen
aanvangen op het riante tijdstip van 10:15 uur tegen Drechtstreek JO10-2.

Onze spelers zijn goed uitgeslapen en welgemutst als zij gezamenlijk het veld betreden voor een gedegen warming-up.
Na de laatste aanwijzingen van de coaches is het dan zover, de bal rolt…   Wij zijn begonnen!

Heerjansdam oogt gretig en scherp, de bal wordt goed rondgespeeld tussen de posities waardoor Jesse al in de 3e minuut met een
perfecte steekpass Daan alleen voor de keeper weet te zetten, Daan blijft koelbloedig en schuift de bal rustig maar geplaatst in het rechter hoekje,
keeper kansloos, GOAL, 1-0 Heerjansdam!

Heerjansdam blijft goed positiespel spelen en zetten Drechtstreek bij balverlies snel vast. Na een corner van Heerjansdam werkt de keeper de bal maar half weg,
de bal stuitert het middenveld in waar Alyssa niet twijfelt en een verwoestend afstandsschot afvuurt…  GOAL! 2-0 Heerjansdam!

Het is pas in de 8e minuut dat Drechtstreek op stoom komt en meer tegengas probeert te geven. Luuk houdt ons met fraai keeperswerk op de been en weet met zijn verre en
vooral goed geplaatste uittrappen voor een extra gevaar te zorgen.

De 10e minuut is aangebroken als Drechtstreek door veel aanvallende acties nog meer druk op de ketel probeert te zetten, een goede pass vanuit het middenveld zet de spits van Drechtstreek 1 op 1 tegenover Luuk, Luuk verkleind zijn doel, onderschept de bal, maar in de kluts rolt de bal richting onze doellijn…
Op het moment dat Drechtstreek denkt het eerste doelpunt binnen te hebben is het Jesse die de bal knap van de achterlijn weet weg te werken,
De bal komt bij Lucian, Lucian geeft de pass op Daan, Daan schiet, maar de keeper weet de bal weg te werken! De bal rolt het middenveld in waar zoals besproken in de tactische plannen van onze coaches Alyssa staat om wederom een verwoestend afstandsschot los te laten! Goal! 3-0 Heerjansdam!

Een nog in de jubelstemming verkerende Heerjansdam is even uit concentratie wat er voor zorgt dat Drechtstreek profiteert en de 3-1 binnenschiet.
Heerjansdam is weer wakker geschut en pakt direct het goede positiespel weer op.

Na kansen van Julian en Wessel is het Jayden die na een mooie pass van Julian knap de 4-1 weet binnen te schieten, GOAL Heerjansdam!

Als de 2e helft begint is het positiespel van Heerjansdam nog beter en mooier dan in de 1e helft. Naast het goede spel zien wij ook steeds meer acties en schijnbewegingen
welke doordeweeks op de training geoefend worden, prachtig om te zien!

Drechtstreek is duidelijk onder de indruk en kan geen weerstand bieden, na een actie van Lucian krijgt Heerjansdam in de 27e minuut een uitbal, Daan dribbelt in, maakt een actie en schiet direct op doel, GOAL! 5-1 Heerjansdam!

De buit lijkt binnen, de wedstrijd gespeeld, maar niets is minder waar, Drechtstreek antwoord door er een fysiek potje van te maken met hardere duels en meer vuur in het spel te leggen. Drechtstreek pakt het tempo op en is keer op keer een stap eerder dan de bal dan wij, ondanks goed keeperswerk van Luuk staat het binnen 3 minuten 5-4!

Heerjansdam moet zich herpakken, de spelers luisteren in de time-out geconcentreerd naar de aanwijzingen van onze coaches, de kansen blijven over en weer gaan maar het is wederom Luuk
die ons sterk op de been houdt.

Jesse, die al de hele wedstrijd strooit met goede voorzetten en paseeracties vanaf de flanken, staat klaar om een uitbal in te dribbelen. De tegenstander hoort op 5 meter afstand te staan, maar het is ruimt genomen als dit in deze situatie 1,5 meter zou zijn, Desondanks geeft Jesse de bal een klein tikje, de tegenstander “hapt” waarna Jesse zijn flitsende paseeractie kan inzetten en uitvoeren, hij passeert de tegenstander en aarzelt geen moment, een schitterend schot is het gevold welke in één strakke lijn in de rechter bovenhoek verdwijnt, GOAL! 6-4 Heerjansdam!

In de 40e minuut is het wederom Jesse die een duel langs de zijlijn weet te winnen en de bal goed voorzet richting het doel van Drechtstreek, Het enige wat Wessel moet doen is kalm blijven en de bal rustig binnenschuiven, GOAL! 7-4 Heerjansdam!

In het slot van de wedstrijd weet Drechtstreek met een rolletje de eindstand op 7-5 te zetten.
Op naar volgende week, waar Nieuw Lekkerland op ons wacht…...