Heerjansdam de beste van Zwijndrecht. Strafschop beslist Heerjansdam – VVGZ.

VVGZ 1

25 augustus 2018

De ene overwinning is de andere niet. Speelde Heerjansdam afgelopen dinsdag in de oefenwedstrijd één helft ‘de sterren van de hemel’ tegen SC Feyenoord (1-0 voor de Dammers) zaterdag was het in de finale van het Kampioenschap van Zwijndrecht tegen VVGZ nauwelijks beter dan die ploeg, ondanks de 1-0 overwinning.

Gert Jan Plaizier van Heerjansdam kreeg de eerste goede kans van de wedstrijd (17e minuut) maar werd gestuit door keeper Jeroen Kloosterman. Na een half uur spelen dreigde VVGZ gevaarlijk te worden door Koen Kuipers, echter keeper Sander Schreuder greep in en voorkwam verder onheil. Op slag van rust maakte Marcello Tucci (VVGZ) hands in het strafschopgebied en kon scheidsrechter v/d Rest niets anders dan een strafschop geven. Verdediger Koen Botterhuis benutte die koel en geroutineerd: 1-0.

Snel na de rust verzuimde Justin Snijders te scoren. Na een prima pass van Jelmer Nugteren schoot de aanvaller ongecontroleerd en hard over het doel. VVGZ ging daarna serieus op zoek naar de gelijkmaker en Schreuder voorkwam die in de 64e minuut. Na een hoekschop kopte Pim Swank steenhard in en de doelman voorkwam met een knappe reflex de gelijkmaker. Tien minuten voor tijd kwam de doelman en Heerjansdam met de schrik vrij toen Sven Jan Breukhoven steenhard tegen de lat schoot.

Aan de andere kant verzuimde Heerjansdam in de slotfase de 2-0 te scoren. Snijders schoot over na een aanval, die werd opgezet door Botterhuis en door Nugteren doorgespeeld werd naar Snijders. Die had het vizier niet op scherp staan deze middag, want hij schoot in kansrijke positie over het doel. Vlak voor tijd kreeg Botterhuis een uitgelezen kans zijn tweede goal te scoren. Hij zag zijn tweede strafschop (ongelukkige handsbal van Kooiman) gestopt worden door Kloosterman.

Eindstand Kampioenschap van Zwijndrecht:
1e Heerjansdam, 2e VVGZ, 3e Pelikaan, 4e Groote Lindt, 5e ZBC ’97.