Heerjansdam wint de eerste wedstrijd in 2019.

Spijkenisse 1

8 januari 2019 20:00

Knappe overwinning Heerjansdam.

Heerjansdam speelde de eerste (oefen) wedstrijd van het nieuwe jaar uit bij de vv Spijkenisse (hoofdklasse A, 5e plaats met 15-24) en won knap met 3-4. Wat in deze wedstrijd opviel was dat de Dammers uiterst effectief waren in de afwerking.

In de 15e minuut kwam de thuisclub op voorsprong door Adam el Fazazi: 1-0. Het duurde even voordat Heerjansdam warm gedraaid was op het winderige, natte en koude sportpark Jaap Riedijk. En sloeg toen door Justin Snijders, 25e minuut 1-1 en Giovanni Smit (35) 1-2, toe. Toch kwam het meer balbezit hebbende Spijkenisse voor de rust nog op gelijke hoogte door Felina Jardim: 2-2.

Om vervolgens snel na de rust, door weer Fazazi, op voorsprong te komen: 3-2. Daarna toonde de ploeg van trainer Patrick Kok karakter en knokte zich door een goal van Jeroen de Vries weer naast de gastheren, 3-3 (62) om vervolgens door een doelpunt van Ronald Ouwens (80) nog met 3-4 te winnen.