CVV Zwervers - Heerjansdam in evenwicht

CVV de Zwervers 1

29 januari 2019 20:00

CVV Zwervers en Heerjansdam in evenwicht.

Heerjansdam speelde dinsdagavond een oefenwedstrijd in Capelle aan den IJssel tegen CVV Zwervers (1e kl. zo.) en speelde verdienstelijk met 1-1 gelijk. Beide ploegen waren behoorlijk aan elkaar gewaagd en kregen, zeker voor de rust, niet al te veel kansen.

De ploeg van trainer Patrick Kok stond binnen een minuut spelen op een 0-1 voorsprong. Jeroen de Vries strafte een verdedigingsfout bekwaam af. Daarna had de thuisclub meer balbezit, maar Heerjansdam schakelde een paar keer snel om van de verdediging naar de aanval en  (o.a) Arjen Zwaal had pech dat zijn schot / voorzet, via de doelman tegen de lat belandde.

Na de rust was het allemaal feller van beide kanten. Paul Scheurwater was voor Heerjansdam het dichtst bij de 0-2, maar zijn kopbal werd door een verdediger van de doellijn getrapt. Daarna drong CVV Zwervers aan een scoorde een kwartier voor tijd de gelijkmaker: 1-1. Net daarvoor waren Jelmer Nugteren en Jeroen de Vries eerst nog dreigend geweest voor de Dammers. In de laatste minuten drong ‘Zwevers’ nog aan, zonder te scoren.