VR Cup: Heerjansdam wint bij Rijsoord

Rijsoord 1

2 april 2019 20:00

VR-Cup: Heerjansdam wint bij Rijsoord.

Wedstrijden van Heerjansdam eindigen dit seizoen zelden in een bloedeloze 0-0 eindstand. Of het nu voor de competitie of een beker / cup is. Dinsdagavond speelden de Dammers uit tegen Rijsoord om de VoetbalRijnmond Cup (tussenronde) en wonnen knap, met 3-4. Een ‘vertrouwde’ uitslag, want met dezelfde cijfers werd bij Almkerk (competitie) en vriendschappelijk bij Spijkenisse gewonnen. Al kan het nog ‘gekker’ want de oefenwedstrijden tegen SHO en Smitshoek, eerder dit seizoen, eindigden in 4-4.

Voor de rust was het matig wat beide 1e klassers lieten zien in de stromende regen. De thuisclub kwam in de 4e minuut al op voorsprong door Jimmy v/d. Vaart: 1-0.

Hoe anders werd het na de rust. Heerjansdam schroefde het tempo op, won meer duels en Rijsoord kwam onder druk te staan. Nadat eerst Gert Jan Plaizier en Ronald Ouwens een kans hadden gemist of de keeper zag redden, schoot Ouwens in de 54e minuut wel raak: 1-1. En nadat keeper Yoël van Dalen een kopbal van Mike van Gool uit zijn doel had getikt, werd het na ruim een uur spelen 1-2 door Plaizier.

Een handvol minuten later was het weer gelijk door van Gool, die beheerst een strafschop benutte: 2-2. Niet veel later een penalty voor Heerjansdam, die bekwaam door Koen Botterhuis werd benut: 2-3. De doelpunten waren nog niet ‘op’. Vlak voor tijd een perfect ‘omschakelmoment’ van Heerjansdam. Boy Stoops liet iedereen zijn hielen zien en bediende Ouwens op maat. Die vervolgens fraai en op een subtiele manier de 2-4 scoorde. Even later bepaalde Nelson Costa de Brito de eindstand op 3-4.

Scoreverloop: 1-0 (4) v/d. Vaart, 1-1 (54) Ouwens, 1-2 (65) Plaizier, 2-2 (69, pen.) van Gool 2-3 (74, pen.) Botterhuis, 2-4 (88) Ouwens, 3-4 (90) de Brito.

Heerjansdam dus geplaatst voor de volgende ronde (1/8 finale) thuis tegen Spijkenisse, die voor 16 april gepland staat.