Heerjansdam na rust op schot

OSV Oud-Beijerland 1

4 mei 2019 14:30

Heerjansdam maakt na rust het verschil.

Heerjansdam speelde zaterdag een oefenwedstrijd tegen Oud-Beijerland (3e klasse) en kon, na een 0-1 ruststand, pas na rust het verschil maken. Het werd uiteindelijk 4-1 voor de Dammers. Voor de rust leek de thuisclub ‘moeiteloos’ het (de laatste weken) matige niveau van de competitie, door te trekken. In de 2e minuut al kreeg spits Jesper Jaspers een grote kop-kans voor de gasten (over gekopt) Daarna had voor Heerjansdam Jelmer Nugteren pech dat zijn inzet van de doellijn werd gehaald, en dat was het wel voor Heerjansdam. De 0-1, net voor de rust van Jaspers, was eigenlijk niet eens onverdiend.

Na de rust een duidelijk beter Heerjansdam, dat het tempo wat opvoerde, vooral beter combineerde, er meer beweging en motivatie in was. En dat betere voetbal leverde al snel de gelijkmaker, door Richard Clement op: 1-1. Daarna duurde het tot de 75e minuut voor er weer gescoord werd. Boy Stoops schoot de 2-1 binnen, Ronald Ouwens de 3-1 (78e minuut) en vlak voor tijd Ouwens weer en die bepaalde dus de einstand op 4-1.