Volop goals bij GRC '14 - Heerjansdam: 3-5

GRC-14 1

21 september 2019 14:30

Opstelling Heerjansdam 1

Volop goals bij GRC’14 – Heerjansdam: 3-5.

Heerjansdam speelde de eerste competitiewedstrijd uit tegen GRC’14 en won met 3-5. De ploeg van trainer Ron Timmers startte sterk, met al snel kansen en doelpunten. Jelmer Nugteren schoot in de vierde minuut (voorzet Ramon van der Wal) in kansrijke positie tegen de lat en ruim vijf minuten later waagde John van Vugt van afstand maar eens een schot op het doel. En verraste keeper Pieter Muilwijk daarmee volledig: 0-1.

Na ruim twintig minuten spelen drukte Ronald Ouwens het overwicht verder uit door de bal laag in de beneden hoek te schieten: 0-2. Een minuut later was de thuisclub voor het eerst met veel spelers op de helft van Heerjansdam en schoot de lastige Ousmane Traore verrassend raak: 1-2. Net voor de rust kopte Ouwens met een geplaatst kopballetje, met een sierlijke boog in de verre hoek: 1-3.

Na de rust beet GRC’14 veel feller van zich af en wilde zich niet zo maar gewonnen geven. En kreeg nu ook kansen. Nadat eerst een doelpunt van Ouwens afgekeurd werd (uiterst dubieus) scoorde Michael van den Oever: 2-3. Heerjansdam herstelde zich snel, want zeven minuten later schoot de opkomende Giovanni Smit hard en laag raak: 2-4. Nadat er weer een Heerjansdam doelpunt werd afgekeurd (?)  schoot Youri van Noord (na een pass van Ouwens) hard raak: 2-5. Een handvol minuten later bepaalde Traore de eindstand op 3-5.

Scoreverloop: 0-1 (11) van Vugt, 0-2 (21) Ouwens, 1-2 (22) Traore, 1-3 (43) Ouwens, 2-3 (54) v/d Oever, 2-4 (61) Smit, 2-5 (82) van Noort, 3-5 (88) Traore.