Heerjansdam verliest dure punten

1e klasse C

7 maart 2020 14:30

M.R.G. (Melvin) Vink

Heerjansdam verliest dure punten.

Heerjansdam speelde zaterdag op de Molenwei tegen Oranje Wit en het werd (weer) een wedstrijd met veel goals: 3-3, nadat het in Dordrecht (eerder dit seizoen) 4-4 was geworden. Dat was min of meer wel de verhouding, alleen stond de thuisclub met de rust op een voordelige 3-1 voorsprong, dus was het voor de Heerjansdam een (morele) nederlaag en gaf  ’zure’ gezichten na afloop bij De Dammers. Een wedstrijd met twee gezichten dus.

In de 8e minuut werd het al 1-0 door Ronald Ouwens, die na een pass van Paul Scheurwater, eerst keeper Luc Francissen zag redden en de rebound daarna toch binnenschoot. Vier minuten later zag Mike Sloof zijn inzet net voor de doellijn weggetrapt worden en werd het dus geen 2-0. Twee minuten later verzuimde Gijs Kila de gelijkmaker voor de gasten te scoren. Hij miste in kansrijke positie. Dat deed Ouwens in de 20e minuut beter toen Lukas Valster de spits in staat stelde geplaatst de 2-0 in de verre hoek te schieten. En leek het een ‘zorgeloze’ middag te worden. Bij Oranje Wit dacht men daar anders over, want Mike Muijen scoorde (na een solo) al vrij snel de 2-1. Het leek Heerjansdam niet te deren en vijf minuten voor de rust scoorde Gert Jan Plaizier knap de 3-1, na een steekbal van Jelmer Nugteren en had Ouwens vijf minuten later de 4-1 op zijn schoen toen hij bij de tweede paal in kansrijke positie de bal naast het doel schoot.

En i.p.v. 4-1 werd het twee minuten na de rust 3-2 door Armando Tuur, die via keeper Yoël van Dalen (en de lat) raak kopte: 3-2. Het leek wel of er na die goal ‘wat knapte’ bij Heerjansdam. Dat niet meer aan een goede aanval toe kwam, alle duels verloor en de linies niet meer bij elkaar kon houden. Kortom, je zag het aan komen dat het gelijk zou worden, wat drie minuten voor tijd dan ook gebeurde door Jimmy Pieper: 3-3.