Papendrecht - Heerjansdam onbeslist

1e klasse C

25 januari 2020 14:30

R.J. (Ron) Collé

Papendrecht – Heerjansdam onbeslist.

Dat de ene wedstrijd de andere niet is, weet elke voetbalsupporter (en voetballer). M.a.w. als je de ene week tegen koploper Kloetinge speelt en wint (Heerjansdam – Kloetinge 3-1) en de week er na tegen een ploeg die op de ranglijst bijna evenveel punten heeft (Papendrecht) is het niet vanzelfsprekend dat je weer wint.

Zo bleef Heerjansdam zaterdag bij Papendrecht op 1-1 steken en moest er zelfs vlak voor tijd nog een achterstand worden weggewerkt. Voor de rust was er op het steenkoude sportpark Slobbengors weinig te genieten. Beide ploegen werkten hard en kregen geen echte goede kansen. Voor Papendrecht schoot Koen Lighaam op de benen van keeper Sander Schreuder en voor Heerjansdam kopte Claudio Barros in redelijk goede positie (vrije trap Richard Clement) over het doel van Roy Rijntjes.

Na de rust wat meer kansen, in eerste instantie voor de Dammers. Ronald Ouwens kopte in kansrijke positie de bal over het doel (prachtige pass van Paul Scheurwater) van Rijntjes, die twee minuten later bijna verrast werd door een schot / voorzet (van de zijlijn) van Giovanni Smit. Daarna brak ‘de periode Jay Luciano’ van Papendrecht aan. De speersnelle aanvaller zette in de 55e minuut (counter Papendrecht) een combinatie met Justin Beemsterboer op en Smit kon het schot net blokken, een handvol minuten later kon Schreuder net op tijd ingrijpen toen Luciano voor hem op dook. De aanvaller scoorde een kwartier voor tijd wel toen hij (na weer een snelle tegenaanval) de bal over de uitkomende Schreuder schoot: 1-0, 75e minuut.

Trainer Ron Timmers moest daarna twee keer noodgedwongen wisselen. Na een half uur spelen was Luc Delmee al uitgevallen, in de 65e minuut Ramon van der Wal en in de 78e minuut Mike Sloof. Vijf minuten voor tijd viel de gelijkmaker. Na een goede actie van Smit volgde er een handsbal in het strafschopgebied van de thuisclub en de strafschop werd onberispelijk binnengeschoten door Siebren Hoekstra: 1-1. Wie daar het meest tevreden mee moest zijn? Misschien Heerjansdam wel.