Heerjansdam wint in Benidorm

Teylingen (2e kl) 1

11 januari 2020 15:30

Heerjansdam wint oefenwedstrijd in Benidorm.

De vv Heerjansdam is sinds afgelopen donderdag 9 januari op trainingskamp in Benidorm en keert zondagavond laat weer terug. De ploeg van trainer Ron Timmers trainde donderdagmiddag voor het eerst in de Spaanse vakantieplaats (op kunstgras), had vrijdagochtend een zware strandtraining en in de middag voetvolley op het strand. Dat alles onder prima omstandigheden.

Zaterdagmiddag volgde dan een oefenwedstrijd tegen Teylingen (2e klasse zondag). Die club komt uit de bollenstreek, Sassenheim. Heerjansdam startte flitsend, want na 11 minuten spelen had Luc Delmee twee keer raak gekopt: 2-0. Teylingen deed al snel wat terug, want de jonge Bemelman scoorde nog tien minuten later tegen: 2-1. Daarna verzuimde Heerjansdam verder uit te lopen en dat gaf Teylingen de gelegenheid om in de 40e minuut de gelijkmaker te scoren: 2-2 door v/d. Zon

Na de rust werd er (uiteraard) veelvuldig gewisseld en liet Heerjansdam zich niet meer verrassen. Delmee scoorde in de 56e minuut 3-2 en tien minuten voor tijd bepaalde Nedely Fortes de eindstand op 4-2.