Heerjansdam door in VR-Cup

Rijsoord 1

21 januari 2020 20:00

Heerjansdam schakelt Rijsoord uit via strafschoppen.

Heerjansdam speelde de VR-Cup wedstrijd ‘thuis’ bij en tegen Rijsoord (hfd.kl) met 1-1 gelijk en won daarna met strafschoppen, 4-3 en plaatste zich daarmee voor de 3e ronde. Beide ploegen kregen de eerste helft wat kansen, voor Heerjansdam o.a. Siebren Hoekstra, Luc Delmee en Gert Jan Plaizier. Voor Rijsoord schoot Casper Gerritse tegen de paal en waren er nog een paar dreigende momenten voor het doel van keeper Yoël van Dalen.

Heerjansdam begon sterk na de rust, Claudio Barros kopte bij de tweede paal net naast het doel van keeper Ragip Özrak die even later Delmee van een doelpunt moest houden. Daarna een sterke fase van Rijsoord en leek Gerritse te gaan scoren. Keeper van Dalen redde (na een slippertje) met zijn voet. Twee minuten later kopte Paul Scheurwater (hoekschop Youri van Noort) de 0-1 binnen (68e minuut).

Tien minuten voor tijd werd het 1-1 door een overtuigend genomen en hard binnen geschoten strafschop van Nelson Costa de Brito. Heerjansdam leek  een minuut later als nog de wedstrijd te beslissen in de reguliere speeltijd (na misschien wel de mooiste aanval van de wedstrijd). Scheurwater speelde Jelmer Nugteren prachtig vrij, die (in kansrijke positie) hard op het doel schoot. Keeper Özrak redde echter schitterend en dus bleef het 1-1 en moesten strafschoppen de beslissing brengen.

Heerjansdam zag de eerste penalty tegen de lat belandden (Youri van Noort) en Claudio Barros, Richard Clement, Nedely Fortes en Paul scheurwater raak schieten. Rijsoord scoorde de eerste drie (Casper Gerritse, Nelson Costa de Brito en Marcello Gomes de Veiga) en zag vervolgens Donovan Lioe Anjie over het doel van keeper van Dalen schieten en de laatste door zijn collegekeeper Özrak op de paal schieten. Dus won Heerjansdam, met 4-3.

Rest nog de vv Rijsoord te bedanken voor het organiseren (en de prima ontvangst) van deze wedstrijd, die in principe op sportpark de Molenwei gespeeld zou worden.