Heerjansdam winst na snelle achterstand

TSC 1 (zon)

12 september 2020 17:00

M. (Mike) Klaare

Heerjansdam: winst na weer snelle achterstand.

Heerjansdam speelde de derde poulewedstrijd (districtsbeker) uit tegen TSC Oosterhout (2e klasse zondag) en won, met 1-2. Weer tot stand gekomen in de slotfase, na weer een snelle achterstand. Een ‘vast stramien’ bij Heerjansdam want in alle bekerwedstrijden stond het in of rond de derde minuut op achterstand. In Oosterhout schoot Marnix v/d. Velde al snel met scherp: 1-0.

Heerjansdam kreeg maar moeilijk grip op de wedstrijd en had voor de rust aanvallend maar twee gevaarlijke momenten. Justin van den Berg had in de zesde minuut (misschien) zelf moeten schieten i.p.v. de bal af te geven) en in de 30e minuut kopte Rick Slomp, na een hoekschop van Richard Clement, rakelings langs de kruising (via de buitenkant van de paal).

Na de rust zakte TSC ver terug en bouwde Heerjansdam aan een veldoverwicht. Luc Delmee schoot al snel (van rechts naar binnen komend) rakelings naast het doel en invaller Mathijn Valster schoot na een prachtige aanval, ook naast. In de slotfase drukte Heerjansdam de thuisclub steeds verder terug en toen in de 82e minuut Wouter Kops rood kreeg (2 k.g.) sloegen de Dammers toe. Een minuut later stelde Jelmer Nugteren Rick Slomp in staat (met een goede pass) de gelijkmaker te scoren: 1-1. En in de 89e minuut was het Delmee die na een goede steekbal van Mike Sloof zich schitterend vrij speelde en de 1-2 binnenschoot.

Uitslag andere wedstrijd Oostkapelle/ Domburg – Drechtstreek 1-2.

Eindstand poule 7 (Zuid 1):

1e Heerjansdam          3          3          0          0          9          (9-4).

2e Drechtstreek          3          2          0          1          6          (6-6).

3e TSC Oosterhout      3          1          0          2          3          (5-6).

4e Oostkapelle                       3          0          0          3          0          (4-8).

**** Heerjansdam en Drechtstreek geplaatst voor de volgende ronde.

Tegen Nieuwenhoorn.

Heerjansdam start de competitie met een thuiswedstrijd tegen het lastige Nieuwenhoorn, aanvang: 14.30 u.