Moeizame overwinning Heerjansdam

ST Oostkapelle/Domburg 1

29 augustus 2020 14:30

Moeizame overwinning Heerjansdam.

Heerjansdam speelde de eerste districtsbekerwedstrijd (poule 7 zuid 1) uit tegen het stugge Oostkapelle / Domburg (2e klasse) en won met 1-3. Dat lijkt makkelijker dan het in werkelijkheid was. En het werd er niet makkelijker op toen de thuisclub in de 3e minuut al op voorsprong kwam door de lastige Levi Mombarg: 1-0. In de 20e minuut werd het gelijk, toen Giovanni Smit zijn schot door Sander Versendaal zodanig van richting veranderd zag worden, dat keeper Niels Dekker kansloos was: 1-1

Dat gaf Heerjansdam meer vertrouwen en in de 35e minuut werd het 1-2 door Luc Delmee, die onberispelijk een strafschop binnenschoot, nadat Jarno Visser ‘gepakt’ werd door de doelman, in het strafschopgebied. Een minuut later voorkwam keeper Yoël van Dalen de gelijkmaker toen Maarten Hazelaar voor hem op dook.

Na de rust wilde Heerjansdam doordrukken, Delmee kopte net naast, Luke Homan (duidelijk aangetikt in het strafschopgebied) kreeg geen penalty van scheidsrechter Labeur en na een vrije trap van Richard Clement smoorde de bal, net voor de doellijn en konden Smit en Homan niet het beslissende tikje geven.

Dus bleef Oostkapelle / Domburg geloven in een goed resultaat en ging daar vol voor. Gelukkig voor ‘De Dammers’ was het meestal: net niet. In de laatste minuut besliste Homan de wedstrijd met een bekeken diagonaal schot, in de verre beneden hoek: 1-3.

Uitslag andere wedstrijd uit de poule: Drechtstreek – TSC Oosterhout 2-1.