Heerjansdam in slotfase voorbij Drechtstreek.

Drechtstreek 1

Groep 1 07

5 september 2020 14:30

Heerjansdam in slotfase voorbij Drechtstreek.

Heerjansdam speelde de 2e poulewedstrijd (Districtsbeker, Zuid 1) tegen Drechtstreek (2e klasse) en sloeg pas in de slotfase toe, na een wat moeizame tweede helft. In de 3e minuut werd het al 0-1 door de snelle Ties van Aggelen. De gelijkmaker liet niet lang op zich wachten, want in de 9e minuut stond Jelmer Nugteren op de goede plaats om een voorzet van links binnen te tikken, 1-1.

De misschien wel mooiste aanval van de wedstrijd leverde geen doelpunt op. Nugteren kopte de bal knap in de loop van Luc Delmee en die haalde hard uit. Keeper Dennis Sleiffer redde echter bekwaam. Een minuut later was de doelman wel kansloos toen Delmee hard koppend scoorde, 2-1, na een goede hoekschop van Antonio Illic. Drechtstreek toonde veerkracht en kwam in de 40e minuut weer op gelijke hoogte door een geplaatste kopbal van Niels den Haan, 2-2.

Na de rust had Heerjansdam een tijdje een slechte fase, met nogal wat balverlies en de gasten drongen een aantal keren behoorlijk aan, voor meer dan een punt. Het inbrengen van Jarno Visser, (70e minuut) werd bepalend voor de uiteindelijke overwinning van Heerjansdam. Hij scoorde de 3-2, 76e minuut, na een blunder van keeper Sleiffer, gevolgd door een slim hakballetje van Illic, die daarmee Visser een niet te missen kans gaf. In de 90e minuut, toen Drechtstreek aandrong en ruimte weggaf, stelde Delmee de snelle Visser in staat om de 4-2 binnen te schieten.

Tussenstand poule 7:

1e Heerjansdam          2-6  (7-3).                   3e Drechtstreek          2-3       (4-5).

2e TSC Oosterhout      2-3  (4-4).                   4e Oostkapelle           2-0       (3-6).

(de eerste twee clubs plaatsen zich voor de volgende ronde).