Nieuw Lekkerland 1 - Heerjansdam 1

1e klasse B

10 oktober 2020 14:30

Opstelling Heerjansdam 1

Heerjansdam geeft mooie voorsprong uit handen.

Heerjansdam speelde zaterdag de altijd lastige (uit) wedstrijd tegen Nieuw Lekkerland en liet het na de rust volledig afweten. Want na een 0-2 ruststand (probleemloos eigenlijk) waren de rollen na de rust omgedraaid en stond er na afloop ‘gewoon’ 3-2 op het scorebord. En dat was (‘voor vriend en vijand’) toch wel verrassend gezien het spelbeeld van de eerste helft.

In de zesde minuut werd het 0-1. Keeper Edward de Groot liet na een schot van Ronald Ouwens de bal los en Jelmer Nugteren stond op de goede plaats om te scoren. Een minuut later moest aan de andere kant keeper Oscar Roos ingrijpen na een schot van Felino Jardim. En dat was het wel wat kansen betreft van de thuisclub voor de rust. De 0-2 (23e minuut) was eigenlijk dan ook niet verrassend. Giovanni Smit kon met een uiterste krachtsinspanning de bal binnen de lijnen houden, zette laag voor op Ronald Ouwens die daarna de bal binnen schoot.

Na de rust een feller Nieuw Lekkerland dat meer duels ging winnen, daardoor meer aan voetballen toe kwam en zie: Heerjansdam kwam direct in de problemen. De ploeg van trainer Bert Buizert had daar al snel succes mee. In de 50e minuut benutte Sjoerd Slob een penalty na een handsbal van Smit: 1-2. Acht minuten later gevolgd door de gelijkmaker van Jardim, die koppend scoorde:2-2. Net daarvoor miste Lukas Valster (bij de tweede paal) een kans om de 1-3 te scoren.

Heerjansdam werd een kwartier daarna pas weer gevaarlijk, invaller Rik Slomp schoot in het zijnet en een minuut later knalde Smit van afstand rakelings over het doel van de Groot. Het was ‘Lekkerland’ echter dat scoorde. In de 74e minuut schoot Wim de Jong op het doel en de bal toucheerde het lichaam van Mike Sloof. Keeper Roos werd daar door kansloos:3-2. Met de ‘moed der wanhoop’ probeerde Heerjansdam nog te redden wat er te redden viel. Maar het overleg en de overtuiging ontbrak echter, al had de afstandspegel van Luke Homan (in de slotminuut) een beter lot verdiend. Nu suisde de bal een paar centimeter over het doel, i.p.v. erin.