Heerjansdam start met winst.

VV Papendrecht 1

26 september 2020 14:30

A.H. (Arie) Kuup

Opstelling Heerjansdam 1

Heerjansdam start met winst.

Heerjansdam – Nieuwenhoorn werd op de eerste competitiedag uitgesteld i.v.m. het coronavirus bij die club. Dus was zaterdag de uitwedstrijd tegen Papendrecht het competitiedebuut (bij Heerjansdam) van de nieuwe trainer Jonathan Jonk en dat leverde een goed resultaat op, want het werd een 0-2, dik verdiende overwinning.

Heerjansdam pakte direct het initiatief tegen de gastheren, Ronald Ouwens kopte in de zesde minuut naast het doel, Lukas Valster schoot venijnig in, na een goede aanval, i.s.m. Giovanni Smit (redding keeper Roy Rijntjes) en Richard Clement zag zijn vrije trap net over gaan. De thuisclub kreeg niet veel kansen, maar was in de 18e minuut toch gevaarlijk. Rick Molenaar knalde hard over het doel van Oscar Roos. Nadat daarna Ouwens en Valster (zonder succes) gevaarlijk waren geweest waagde Luke Homan in de 27e minuut een hard schot van afstand. Keeper Rijntjes liet de bal los en Ouwens reageerde attent en tikte de bal binnen: 0-1. Twee minuten later had het zo maar gelijk kunnen staan. Na een hoekschop van Papendrecht werd de ingekopte bal van de doellijn getrapt door Homan / Clement die beiden goed opgesteld stonden bij de paal.

Na de rust was het een tijdje wat gezapiger van de kant van Heerjansdam. Papendrecht ging wat feller spelen, won wat meer duels, zonder echte kansen. Daarna nam Heerjansdam het heft weer in handen. In de slotfase ontnam Heerjansdam de thuisclub de illusie dat er nog wat te halen viel, want zolang het 0-1 was, bleef de ploeg van trainer Johan Sturrus hopen op een goed resultaat. Die hoop werd ontnomen door invaller Jelmer Nugteren. In de 88e minuut bereikte een lage voorzet de invaller, die zich daarna knap vrijspeelde en de bal beheerst in de verre beneden hoek schoot: 0-2.