Heerjansdam verliest eerste oefenwedstrijd.

XerxesDZB 1

5 augustus 2014 20:00

Heerjansdam speelde dinsdagavond de eerste oefenwedstijd van het nieuwe seizoen, uit tegen hoofdklasser XerxesDZB en verloor met 3-0. Dat zag er voor de rust niet naar uit, want in het eerste gedeelte werd er niet gescoord.

Heerjansdam speelde met de linies kort op elkaar en daar had de thuisclub moeite mee. De ploeg van trainer Winand van Loon kreeg wat kansjes en de beste was net voor de rust, maar toen lag keeper Danny van Leusden dwars. Net daarvoor had Mark Fierinck (Heerjansdam) pech dat zijn lob net naast het doel ging toen de doelman van XerxesDZB ver zijn doel uit was gekomen.

Tien minuten na de rust kreeg Bryan Pereira een grote kans, na goed voorbereidend werk van Gelli Koy / Indomar Valentijn. Pereira raakte in goede positie de bal echter maar half. Daarna drukte de thuisclub het gaspedaal wat verder in en Heerjansdam kwam direct in ademnood. Eerst redde van Leusden nog voordat het in de 58e minuut 1-0 werd. Het 2e doelpunt viel twee minuten daarna  en nog geen tien minuten later (68e minuut) lag ook het derde doelpunt achter Van Leusden.

Heerjansdam kreeg nog een goede kans. Vlak voor tijd kopte Koy steenhard rakelings naast het doel van XerxesDZB en daar bleef het bij.