Heerjansdam verdienstelijk tegen DESK

Mannen, 1, Groep 1 L08

23 augustus 2014 14:30

Daems, G.G.A.

Heerjansdam speelde zaterdag om de KNVB-districtsbeker de eerste poulewedstrijd tegen DESK in Kaatsheuvel. Tegen de ploeg van trainer Ad van Seeters (uitkomend in de 1e klasse zondag) werd verdienstelijk met 1-1 gelijkgespeeld.

Maar voor de rust liep het toch niet lekker bij de Dammers, al was het eerste kwartier nog wel aardig. Al vroeg in de wedstrijd kon Denzel dos Santos net niet bij een voorzet van Leon Ramos om te scoren. Daarna trok  DESK (Door Eendracht Sterk Kaatsheuvel) langzaam het initiatief naar zich toe, met drie behoorlijke kansen.

Eerst schoot de doorkomende linkermiddenvelder Marino Dominie in kansrijke positie tegen de paal, vervolgens schoot Gracia Kadima in goede positie naast het doel en zag  Mick van Eersel, zijn inzet van dichtbij, knap gestopt worden door keeper Danny van Leusden. De 1-0, op slag van rust, door de lastige Joey Lokasi was dan ook wel verdiend.

Na de rust was bij Heerjansdam het tempo hoger, was er meer beweging en werd er feller gespeeld. DESK werd teruggedrongen en had wat overtredingen nodig om geen schade op te lopen. Twee vrije trappen van Amir Alisic gingen over het doel van keeper Maikel Korebrits. Even daarna was Gelli Koy gevaarlijk, na een steekbal van Bryan Pereira moest de doelman het harde schot uit het doel houden.

DESK moest zich beperken tot (niet ongevaarlijk) counteren en was gevaarlijk met vrije trappen. Zo ook halverwege de 2e helft toen Lokasi (een van de beste spelers op het veld) met een prima vrije trap van Leusden tot een goede redding dwong. Aan de andere kant had dos Santos pech dat een verdediger de bal , via de lat, uit het doel werkte.

Tien minuten voor tijd viel dan toch de verdiende gelijkmaker. Pereira opende op invaller Dennis Bergman, die na een prima actie laag voorzette op Koy. De lange spits had goed positie gekozen en kon vrij inschieten: 1-1. In de slotfase kon het nog alle kanten op.

Voor de thuisclub schoot invaller Okan Ozasian tegen de lat en moest van Leusden, na weer een vrije trap van Lokasi, de bal uit de bovenhoek tikken. In de laatste minuut kopte dos Santos van dichtbij over het doel.