EBOH 1 - Heerjansdam 1

Sportcomplex Schenkeldk 6
3328LE
DORDRECHT

Heerjansdam met de schrik vrij bij EBOH.

Heerjansdam speelde de laatste (poule) districtsbekerwedstrijd uit tegen EBOH (2e klasse) en won moeizaam, met 1-3. Bij een 1-1 stand miste Noël Goossens (81e minuut) een levensgrote kans op 2-1, vier minuten later scoorde Luc Delmee 1-2 en dat kwam hard aan bij de ploeg uit Dordrecht, want even later bepaalde Delmee de eindstand op 1-3. Door die overwinning plaatste Heerjansdam zich voor de volgende ronde.

EBOH had de eerste twee wedstrijden gewonnen en dus zes punten, terwijl Heerjansdam drie punten had en moest winnen om verder te gaan in de beker. De start was voortreffelijk, want Gert Jan Plaizier scoorde al in de eerste minuut: 0-1. Heerjansdam bleef daarna de betere ploeg en verzuimde verder uit te lopen. Mike Sloof zag zijn kopbal van de doellijn gehaald worden. Plaizier kopte in goede positie te slap in en Jarno Visser zag op slag van rust de doelman tot twee keer redden. EBOH was aanvallend amper gevaarlijk geweest.

Na de rust hield Heerjansdam nog een tijdje het overwicht, tot het na een uur spelen plotseling gelijk werd door Noël Goossens: 1-1. Het sein voor de thuisclub ‘een tandje bij te zetten’. De ploeg van trainer Jonathan Jonk raakte daardoor toch wat van slag en leek in de 81e minuut op achterstand gezet te worden. Goossens kon alleen op keeper Oscar Roos af, maar tot ontzetting van alles wat EBOH was, schoot de bonkige spits de bal langs de verkeerde kant van de paal.

Een paar minuten later sloeg Heerjansdam toe. Eerst kopte Luc Delmee, na een hoekschop van Richard Clement steenhard raak: 1-2, om twee minuten later ook de 1-3 te scoren, na goed voorbereidend werk van Luc Homan. Heerjansdam plaatste zich door die overwinning voor de volgende ronde van de districtsbeker.

Uitslag andere poulewedstrijd, Beek Vooruit – Pelikaan: 2-9.

Eindstand poule 13 Zuid 1: 1e Pelikaan         3-6       (14-8).             3e EBOH                      3-6  (6-5).

2e  Heerjansdam 3-6       (10-6).             4e Beek Vooruit           3-0  (4-15.

(Pelikaan en Heerjansdam naar de volgende ronde).