Heerjansda

Rijsoord 1

7 augustus 2021 14:30

Heerjansdam wint oefenderby tegen Rijsoord.

Wat was dat lang geleden, dat Heerjansdam 1 een thuiswedstrijd speelde. Vorig jaar, begin oktober om precies te zijn (de laatste competitiewedstrijd op de Molenwei, voordat een week later ‘alles op slot ging’ i.v.m. corona). En die wedstrijd moest zonder publiek gespeeld worden. Dus was de laatste echte wedstrijd 7 maart 2020 (Heerjansdam – Oranje Wit)!

En je kon aan alles merken dat de supporters er weer aan toe waren om een wedstrijd te zien. Op het gezellig drukke sportpark de Molenwei speelde Heerjansdam een oefenwedstrijd tegen Rijsoord, waar velen elkaar dus sinds lange tijd weer zagen en ‘ bij konden praten’.

Bovendien zagen de Heerjansdamsupporters de thuisclub een goede wedstrijd spelen, die met 3-0 werd gewonnen. Heerjansdam had het initiatief en zag de attente Nathan Bernadina twee keer een verdedigingsfout van de gasten afstraffen: 1-0 34e minuut en 2-0 in de 44e minuut. Daar tussen door was Jarno Visser nog gevaarlijk met een hard schot, dat gestopt werd door doelman Tomas Fernandes.

Na de rust eenzelfde spelbeeld, Heerjansdam controleerde de wedstrijd, al duurde het een tijd voor er wat kansen ontstonden (tot de 28e minuut). Mathijn Valster was er tot drie keer bij betrokken. Eerst schoot hij van afstand net over de kruising, daarna speelde hij Luc Delmee tot twee keer toe schitterend vrij, maar de aanvaller miste de scherpte nog om te scoren. Dat deed Gert Jan Plaizier wel, na een prachtige pass van Railey Martijn bepaalde hij de einstand op 3-0.

Twee keer uitwedstrijd.

Dinsdag 10 augustus speelt Heerjansdam uit tegen Spijkenisse (19.30 u.) en zaterdag 14 augustus uit tegen Katwijk, aanvang: 12.00 u.