Smitshoek 1 - Heerjansdam 1

Nathan bernadina (schot)
... (lob)

17 augustus 2021 19:00

Fraaie overwinning Heerjansdam bij Smitshoek.

Heerjansdam speelde dinsdagavond in Barendrecht tegen  Smitshoek (sponsor toernooi) en verraste de hoofdklasser op eigen veld: 1-3.

Dat kwam door een uitstekend gespeelde 1e helft, waar in Heerjansdam domineerde. Vanaf de aftrap gaf de ploeg van trainer Jonathan Jonk vol gas en in de tweede minuut schoot Luc Homan (via een verdediger) raak: 0-1. Twee minuten later al gevolgd door de 0-2 van Mathijn Valster, die prachtig raak schoot. Heerjansdam bleef domineren, kreeg een aantal kansen en de 0-3 kon niet uitblijven. Die viel na een half uur spelen door Nathan Bernadina, die de doelman zag blunderen.

De thuisclub werd daarna wat sterker, zonder echte kansen. Na de rust schakelde Smitshoek ‘een tandje bij’, had wat meer balbezit en na een uur spelen schoot Daniël Esajas prachtig de 1-3 over keeper Oscar Roos in het doel. Smitshoek wilde meer, maar Heerjansdam was niet van plan om daar aan mee te werken en speelde de wedstrijd ‘gecontroleerd’ uit.

Foto: website vv Smitshoek.