Heerjansdam 1 - Nieuw Lekkerland 1

2995BL
HEERJANSDAM
tel. 078-6771983

Heerjansdam:15 wedstrijden één nederlaag.

Heerjansdam speelde zaterdag op de Molenwei de streekderby tegen Nieuw Lekkerland en dat eindigde in 1-1. Op de beproefde ‘Heerjansdam manier’ dus, zou je kunnen zeggen. In 15 competitiewedstrijden verloren de Dammers slechts 1 wedstrijd en speelden liefst 11 keer gelijk. Een wedstrijd winnen voor de ploeg van trainer Jonathan Jonk is moeilijk en de tegenstanders bijten zich meestal stuk op het taaie Heerjansdam en weten (meestal) ook niet te winnen.

Heerjansdam startte goed en dwong direct een hoekschop af, die werd genomen door Richard Clement. Luke Homan volleerde de bal op het doel en het geblokte schot belandde vervolgens bij Jarno Visser, maar de hoek om te scoren, was erg lastig. Na een kwartier spelen een prima aanval, opgezet door Visser, die de bal meegaf aan Mathijn Valster en zijn lage voorzet werd door Luc Delmee binnen getikt: 1-0. Heerjansdam bleef de aanval zoeken, Gert Jan Plaizier zag zijn schot in de handen van keeper Delano Korststam belandden en wat later bracht Homan Delmee in kansrijke positie voor het doel en die ‘vergat’ 2-0 te scoren (naast). Hij realiseerde zich (waarschijnlijk) niet dat hij meer tijd had dan gedacht. De eerste de beste kans van ’Lekkerland’ zat er direct in. Felino Jardim werd vrijgespeeld en schoot de bal achter keeper Oscar Roos: 1-1.

Direct na de rust een afgekeurd doelpunt van Heerjansdam (buitenspel?) en daarna gingen de gasten zich aanvallend wat meer roeren, o.a. via een schot van Sven Schilders (naast) en daarna nog een paar van die momenten. Dus geen echte kansen. De laatste 20 minuten wel veel strijd, maar weinig goed voetbal. Heerjansdam moest blijven oppassen voor ‘de lange ballen’ van Nieuw Lekkerland en het dichtstbij een doelpunt was Heerjansdam. In de 83e minuut nam Soufiane Erriani een vrije trap, die (bij de tweede paal) op het hoofd van Delmee werd geplaatst. Zijn harde kopbal werd door Kortstam getopt met zijn been en de doelman was ook heel attent bij de rebound en voorkwam daarmee een doelpunt. Een aantal minuten eerder riep ‘heel Heerjansdam’ (tot twee keer toe) om een strafschop wegens hands in het strafschopgebied en die werd om onduidelijke redenen niet gegeven.